Moreno-Morilla, Celia;Romero-Rodríguez, Soledad:
The potential of narrative techniques in career guidance processes: An evidence-based analysis. Comunicación en congreso. IAEVG-NOLOC International Conference. The Hague, Netherlands. 2023
Romero-Rodríguez, Soledad;Mateos-Blanco, Tania;Moreno-Morilla, Celia:
A guidance action-research "with" youth in social risk. Comunicación en congreso. IAEVG Conference 2023. Lifelong development as a standard. La Haya - Holanda. 2023
Romero-Rodríguez, Soledad;Mateos-Blanco, Tania;Moreno-Morilla, Celia:
A guidance action-oriented research with youth in social risk. Comunicación en congreso. IAEVG-NOLOC International Conference. The Hague, Netherlands. 2023
Romero-Rodríguez, Soledad;Moreno-Morilla, Celia:
Career guidance in Second Chance Schools in Andalusia (Spain): A successful model for vulnerable young people. Comunicación en congreso. IAEVG 2022 International Conference. Corea de Sur (Seúl). 2022
Moreno-Morilla, Celia;Romero-Rodríguez, Soledad;Zammitti, Andrea;Mateos-Blanco, Tania:
The Challenge of Providing Guidance on Decent Work: The Vision of Vocational Training Teachers in Andalusia. Comunicación en congreso. Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET). Yerevan (Armenia). 2022
Romero-Rodríguez, Soledad;Moreno-Morilla, Celia;Mateos-Blanco, Tania:
Co-Creating Sustainable Careers Through Research "with" Young People Without Professional Qualifications. Comunicación en congreso. Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET). Yerevan (Armenia). 2022
Zammitti, Andrea;Moreno-Morilla, Celia;Romero-Rodríguez, Soledad;Santisi, Giuseppe:
Relationships between sef-efficacy, job instability, decent work, and life satisfaction in a sample of Italian, Swiss and Spanish students. Comunicación en congreso. XXX Congresso Nazionale AIP. Padova, Italia. 2022
Moreno-Morilla, Celia;Romero-Rodríguez, Soledad;Zammitti, Andrea;Mateos-Blanco, Tania:
The challenge of provinding guidance on decent work: the vision of Vocational Training teachers in Andalusia (Spain). Comunicación en congreso. ECER 2022, Yerevan and ECER Plus The European Conference on Educational Research. Armenia. 2022
Romero-Rodríguez, Soledad;Moreno-Morilla, Celia;García-Jiménez, Eduardo;Mateos-Blanco, Tania:
Co-creating suistainable careers through research "with" young people without professional qualificaions. Comunicación en congreso. ECER 2022, Yerevan and ECER Plus The European Conference on Educational Research. Armenia. 2022
Romero-Rodríguez, Soledad;Moreno-Morilla, Celia;Zammitti, Andrea:
Constructing sustainable careers through collaborative research. Comunicación en congreso. 17th European Congress of Psychology. LIUBLIANA, ESLOVENIA. 2022
Moreno-Morilla, Celia;Romero-Rodríguez, Soledad:
The potential use of collaborative ethnography for childhood development research. Comunicación en congreso. IAEVG 2021 Virtual International Conference. Riga, Latvia. 2021
Romero-Rodríguez, Soledad;Moreno-Morilla, Celia:
Career guidance: A key factor in success pathways in VET (Andalusia, Spain). Comunicación en congreso. IAEVG 2021 Virtual International Conference. Riga, Latvia. 2021
Moreno-Morilla, Celia;Romero-Rodríguez, Soledad;García-Jiménez, Eduardo;Guzmán-Simón, Fernando:
Explorando cómo orientar para el desarrollo de la carrera desde la infancia: Un estudio desde un enfoque etnográfico-colaborativo. Comunicación en congreso. II Congreso Internacional de Orientación Universitaria (CIOU). Valladolid, España. 2021
Moreno-Morilla, Celia;Romero-Rodríguez, Soledad;Mateos-Blanco, Tania:
«Y ahora, ¿cómo gestionar la transición a la universidad?. Comunicación en congreso. II Congreso Internacional de Orientación Universitaria. - VALLADOLID, ESPAÑA. 2021
Mateos-Blanco, Tania;Moreno-Morilla, Celia;Romero-Rodríguez, Soledad;Balbás Ortega, María Jesús;García-Jiménez, Eduardo;Guzmán-Simón, Fernando;Pacheco-Costa, Alejandra:
Innovación en la formación de agentes de orientación. Una experiencia de formación basada en competencias. Comunicación en congreso. II Congreso Internacional de Orientación Universitaria. - VALLADOLID, ESPAÑA. 2021
Romero-Rodríguez, Soledad;Moreno-Morilla, Celia;Mateos-Blanco, Tania;García-Jiménez, Eduardo:
Career guidance in VET in Andalusia (spain) A collaborative reserach on challenges and proposals. Comunicación en congreso. European Conference on Educational Research (ECER). - Ginebra, Suiza. 2021
Mateos-Blanco, Tania;Romero-Rodríguez, Soledad;Moreno-Morilla, Celia:
El reto de desarrollar la competencia personal y social en la Universidad. Evaluación de una experiencia de innovación docente. Comunicación en congreso. II Congreso Internacional de Orientación Universitaria. - VALLADOLID, ESPAÑA. 2021
Romero-Rodríguez, Soledad;Moreno-Morilla, Celia;Mateos-Blanco, Tania;García-Jiménez, Eduardo:
Orientación para el desarrollo de la carrera en FP. Retos para la intervención con enfoques colaborativos. Comunicación en congreso. II Congreso Internacional de Orientación Universitaria. - VALLADOLID, ESPAÑA. 2021
Romero-Rodríguez, Soledad;Moreno-Morilla, Celia:
Orientación a lo largo de la vida desde un enfoque narrativo-sistémico. Comunicación en congreso. II Congreso Internacional de Orientación Universitaria (CIOU). Valladolid, España. 2021
Romero-Rodríguez, Soledad;Moreno-Morilla, Celia;Mateos-Blanco, Tania;García-Jiménez, Eduardo:
Career Guidance in VET in Andalusia (Spain): A Collaborative Research on Challenges and Proposals. Comunicación en congreso. Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET). ATHENAZ-GENEVA. 2021
De La Torre Sierra, Ana Maria;Guichot-Reina, Virginia;Moreno-Morilla, Celia:
Creando redes frente al ciberacoso y la violencia machista en los entornos virtuales: sensibilización al alumnado universitario desde una perspectiva . Comunicación en congreso. I Congreso Andaluz de Coeducación. Educación y Feminismo. UNIVERSIDAD DE SEVILLA. 2020
Moreno-Morilla, Celia;García-Jiménez, Eduardo;Guzmán-Simón, Fernando:
Rethinking Literacy in Spanish Primary Education from Mixed Methods: The lens of Pupils, Families, and Teachers. Comunicación en congreso. ECER 2019 Hamburg. The European Conference on Educational Research. Universität Hamburg, Germany. 2019
Romero-Rodríguez, Soledad;Moreno-Morilla, Celia;García-Jiménez, Eduardo:
The transition from Early Childhood to Primary Education: A collaborative ethnography. Comunicación en congreso. ECER 2019 ¿Education in an Era of Risk ¿ the Role of Educational Research for the Future?¿. Dortmund y Hamburgo (Alemania). 2019
Moreno-Morilla, Celia;García-Jiménez, Eduardo;Guzmán-Simón, Fernando:
Creating a classroom third space with families in Primary Education. Comunicación en congreso. Congreso Internacional ¿ XXXI Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social: Pedagogía social, investigación y familias. Palma de Mallorca. 2018
Moreno-Morilla, Celia:
Las prácticas alfabetizadoras en Educación Primaria y su relación con el SES: Un análisis comparativo en España. Comunicación en congreso. II Congreso Internacional Virtual de Investigación e Innovación Educativa . Virtual. 2018
Moreno-Morilla, Celia:
La alfabetización digital e informacional dentro y fuera de la escuela: Un estudio realizado con alumnos andaluces de 8-12 años. Comunicación en congreso. II Congreso Internacional Virtual de Investigación e Innovación Educativa . Virtual. 2018
Moreno-Morilla, Celia;García-Jiménez, Eduardo;Guzmán-Simón, Fernando:
Literacy in and out of school: a regression model from the perspective of families, teachers and children. Comunicación en congreso. ECER 2018 Bolzano - The European Conference on Educational Research. Bolzano (Italia). 2018
Moreno-Morilla, Celia;García-Jiménez, Eduardo;Guzmán-Simón, Fernando:
Digital and information literacy in Primary Education: A development inside and outside of the school. Comunicación en congreso. ECER 2018 Bolzano - The European Conference on Educational Research. Bolzano (Italia). 2018
Moreno-Morilla, Celia;García-Jiménez, Eduardo;Guzmán-Simón, Fernando:
La alfabetización dentro y fuera de la escuela: análisis de las prácticas letradas digitales en Educación Primaria. Comunicación en congreso. III Congreso Internacional Educación Social y Alfabetizaciones. Ecosistemas de la lectura: de la alfabetización a la educación. - Cuenca, España. 2018
García-Jiménez, Eduardo;Guzmán-Simón, Fernando;Moreno-Morilla, Celia:
La alfabetización como práctica social en Educación Infantil y Primaria (5-7 años). Comunicación en congreso. III Congreso Internacional Educación Social y Alfabetizaciones. - Cuenca, España. 2018
García-Jiménez, Eduardo;Guzmán-Simón, Fernando;Moreno-Morilla, Celia:
La alfabetización como práctica social en Educación Infantil y Primaria (5-7 años): Investigación y diseño de intervención en niños con riesgo de excl. Comunicación en congreso. III Congreso Internacional Educación Social y Alfabetizaciones. Ecosistemas de la lectura: de la alfabetización a la educación. - Cuenca, España. 2018
García-Jiménez, Eduardo;Guzmán-Simón, Fernando;Moreno-Morilla, Celia:
A collaborative research among teachers, families and students about literacy. Comunicación en congreso. Teacher Education and Educational Research in the Mediterranean (TEERM 2018). LA VALETA, MALTA. 2018
García-Jiménez, Eduardo;Guzmán-Simón, Fernando;Moreno-Morilla, Celia:
Las prácticas de alfabetización digital en Educación Infantil. Comunicación en congreso. Asistencia: II Congreso Internacional de Innovación y Tecnología Educativa en Educación Infantil: innovando de 2 a 6 años. . Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Sevilla. 2018
Romero-Rodríguez, Soledad;Moreno-Morilla, Celia:
ECOrientACCIÓN: Aprendiendo a orientar con Desigh Thinking. Comunicación en congreso. IX Seminario Interuniversitario de Profesorado de Orientación. - Valladolid, España. 2018
Moreno-Morilla, Celia:
La evaluación del discurso oral en Educación Primaria: Una experiencia de trabajo en el aula. Comunicación en congreso. Asistencia II Congreso Virtual Internacional de Educación, Innovación y TIC, EDUNOVATIC 2017. Virtual. 2017
Moreno-Morilla, Celia:
La evaluación del discurso oral en Educación Primaria: Una experiencia de trabajo en el aula. Comunicación en congreso. Asistencia II Congreso Virtual Internacional de Educación, Innovación y TIC, EDUNOVATIC 2017. Virtual. 2017
Moreno-Morilla, Celia:
El retrato como vehículo de mejora de la comunicación oral en Educación Primaria. Comunicación en congreso. Asistencia II Congreso Virtual Internacional de Educación, Innovación y TIC, EDUNOVATIC 2017. Virtual. 2017
Guzmán-Simón, Fernando;Moreno-Morilla, Celia;García-Jiménez, Eduardo:
Family-based perspective of literacy practices: a research on pupils of primary education Spain. Comunicación en congreso. The European Conference on Educational Research. COPENHAGEN, DENMARK.. 2017
Moreno-Morilla, Celia;Guzmán-Simón, Fernando;García-Jiménez, Eduardo:
El tercer espacio de alfabetización en Educación Primaria: La perspectivas de las familias. Comunicación en congreso. 20th European Conference on Literacy+6º Foro Iberoamericano sobre Literacidad y Aprendizaje. Universidad Complutense de Madrid. 2017
Moreno-Morilla, Celia:
La escritura y la lectura en Educación Primaria. Una evaluación del desarrollo de la Competencia en Comunicación Lingüística desde los Nuevos Estudios. Mesa redonda de Congreso. Miradas Letradas . - CÁDIZ, - CÁDIZ, ESPAÑA. 2016
Mirmán-Flores, Ana;Moreno-Morilla, Celia:
La alfabetización en el dominio hogar: el papel de las familias en las prácticas letradas. Comunicación en congreso. Congreso Virtual Internacional de Educación, Innovación y TIC. Madrid. 2016
Moreno-Morilla, Celia;Mirmán-Flores, Ana:
Un evento alfabetizador: la lectura antes de dormir. Poster en Congreso. Congreso Virtual Internacional de Educación, Innovación y TIC. Madrid. 2016
Moreno-Morilla, Celia;Mula -mesa, Ana ;Mirmán-Flores, Ana:
The literacy awareness of families: an experience of literacy practices at home domain . Comunicación en congreso. Miradas letradas en contextos educativos . Cádiz. 2016
Guzmán-Simón, Fernando;Moreno-Morilla, Celia;García-Jiménez, Eduardo:
Literacy practices in pupils of Primary Education: A quantitative approach . Comunicación en congreso. Miradas letradas en contextos educativos. Cádiz. 2016
Moreno-Morilla, Celia;Guzmán-Simón, Fernando;García-Jiménez, Eduardo:
The ecology of writing and reading in Primary Education. Comunicación en congreso. European Educational Research Association . DUBLIN. 2016
Guzmán-Simón, Fernando;Moreno-Morilla, Celia;García-Jiménez, Eduardo:
Literacy events of communication: An analysis of multiliteracy in General Basic Education in Costa Rica. Comunicación en congreso. The European Conference on Educational Research (ECER). - Dublín, Irlanda. 2016
Guzmán-Simón, Fernando;Moreno-Morilla, Celia;García-Jiménez, Eduardo:
Los eventos letrados de la comunicación: Un análisis de la multialfabetización en la Educación Primaria. Comunicación en congreso. V Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa (CIMIE). Sevilla, Andalucía, España. 2016
Moreno-Morilla, Celia;Guzmán-Simón, Fernando;García-Jiménez, Eduardo:
La evaluación de la alfabetización de los alumnos en Educación Primaria. . Comunicación en congreso. XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía. Madrid. 2016
Moreno-Morilla, Celia;Guzmán-Simón, Fernando;García-Jiménez, Eduardo:
Los eventos letrados en el alumnado de Educación Primaria: dominios y prácticas alfabetizadoras desde la perspectiva de las familias. . Comunicación en congreso. Congreso Internacional sobre Lectura y Educación Lingüística y Literaria. Itinerarios, viajes y cartografías de la lectura y la escritura. - Almería, España. 2016