García-jiménez, Jesús;Lucas Oliva, Inés;Rodriguez-Santero, Javier;Torres-Gordillo, Juan Jesús:
Management Discourse Analysis of High-and Low-Efficacy Schools: A Comparative Study of Factors Influencing School Performance. Education Sciences. 2023. Vol: 13. Núm: 7. Pág. 1-14. 10.3390/educsci13070723.
Ortiz De Villate, Carla;Gil-Flores, Javier;Rodriguez-Santero, Javier:
Variables associated with the use of screens at the end of early childhood. Pixel-Bit: Revista de Medios y Educación. 2023. Núm: 66. Pág. 113-136. https://doi.org/10.12795/pixelbit.96225.
García-jiménez, Jesús;Torres-Gordillo, Juan Jesús;Rodriguez-Santero, Javier:
Factors Associated with School Effectiveness: Detection of High- and Low-Efficiency Schools through Hierarchical Linear Models. Education Sciences. 2022. Vol: 12. Núm: 1. https://doi.org/10.3390/educsci12010059.
Lucas Oliva, Inés;García-jiménez, Jesús;Torres-Gordillo, Juan Jesús;Rodriguez-Santero, Javier:
Equity and parity in Primary Education: a study using hierarchical linear models on performance in Language and Mathematics. Sustainability. 2022. Vol: 14. Núm: 19. https://doi.org/10.3390/su141912404.
Ortiz De Villate, Carla;Rodriguez-Santero, Javier;Torres-Gordillo, Juan Jesús:
Contextual, Personal and Family Factors in Explaining Academic Achievement: A Multilevel Study. Sustainability. 2021. Vol: 13. Núm: 20. Pág. 1-13. https://doi.org/10.3390/su132011297.
Delgado-galindo, Pablo;Rodriguez-Santero, Javier;Torres-Gordillo, Juan Jesús:
Mejora de las prácticas orientadoras desde la revisión sistemática de estudios sobre eficacia escolar. Revista Española de Orientación y Psicopedagogía. 2021. Vol: 32. Núm: 3. Pág. 93-111. https://doi.org/10.5944/reop.vol.32.num.3.2021.32557.
Rodriguez-Santero, Javier;Torres-Gordillo, Juan Jesús;Gil-Flores, Javier:
Confirmatory factor analysis of a questionnaire for evaluating online training in the workplace. Sustainability. 2020. Vol: 12. Núm: 11. Pág. 4629-0. https://doi.org/10.3390/su12114629.
García-jiménez, Jesús;Torres-Gordillo, Juan Jesús;Rodriguez-Santero, Javier:
What is published in impact journals on school effectiveness? A systematic review of research results and methods. Pedagogika. 2020. Vol: 138. Núm: 2. Pág. 5-24. https://doi.org/10.15823/p.2020.138.1.
García-jiménez, Jesús;Rodriguez-Santero, Javier;Torres-Gordillo, Juan Jesús:
Influence of contextual variables on educational performance: a study using hierarchical segmentation trees. Sustainability. 2020. Vol: 12. Núm: 23. Pág. 1-10. https://doi.org/10.3390/su12239933.
Rodriguez-Santero, Javier;Gil-Flores, Javier:
Attitudes towards statistics of education Sciences students. Psychometric properties of the Spanish version of the Survey of Attitudes Towards Statist. Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y Evaluación Educativa. 2019. Vol: 25. Núm: 1. Pág. 1-16. http://doi.org/10.7203/relieve.25.1.12676.
Gomez-Torres, Maria Jose;Rodriguez-Santero, Javier;Gil-Flores, Javier:
Job-search strategies of individuals at risk of poverty and social exclusion in Spain. PLoS One. 2019. Vol: 14. Núm: 1. Pág. 1-13. 10.1371/journal.pone.0210605.
Garcia-Carpintero-Muñoz, Maria Angeles;Rodriguez-Santero, Javier;Porcel-Gálvez, Ana María:
Diseño y validación de la escala para la detección de violencia en el noviazgo en jóvenes en la Universidad de Sevilla. Gaceta Sanitaria. 2018. Vol: 32. Núm: 2. Pág. 121-128. https://doi.org/10.1016/j.gaceta.2017.09.006.
Rodriguez-Santero, Javier;Gil-Flores, Javier:
Contextual variables associated with differences in educational performance between European Union countries. Cultura y Educación. 2018. Vol: 30. Núm: 4. Pág. 605-632. https://doi.org/10.1080/11356405.2018.1522024.
Rodriguez-Santero, Javier:
LOS ESTILOS DE AMOR EN ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS. Diferencias en función del sexo-género. Revista Internacional de Sociología. 2017. Vol: 75. Núm: 3. Pág. 1-13. http://dx.doi.org/10.3989/ris.2017.75.3.15.171.
Gil-Flores, Javier;Rodriguez-Santero, Javier;Torres-Gordillo, Juan Jesús:
Factors that explain the use of ICT in secondary-education classrooms: The role of teacher characteristics and school infrastructure. Computers in Human Behavior. 2017. Vol: 68. Pág. 441-449. http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2016.11.057.
Rosario Ordóñez-Sierra;Rodríguez-Gallego, M. R.;Rodriguez-Santero, Javier:
Grupos Interactivos como estrategia para la mejora educativa: estudio de casos en una comunidad de aprendizaje. Revista de Investigación Educativa. 2017. Vol: 35. Núm: 1. Pág. 71-91. http://dx.doi.org/10.6018/rie.35.1.247061.
Rodriguez-Santero, Javier;Torres-Gordillo, Juan Jesús:
La evaluación de cursos de formación online: el caso ISTAS. RED: Revista de Educación a Distancia. 2016. Vol: 49. Pág. 1-18. http://dx.doi.org/10.6018/red/49/9.
Rodriguez-Santero, Javier;Torres-Gordillo, Juan Jesús;Perera, Victor-H.:
Aportaciones del método ABP en la consecución de competencias de acción profesional. Bordón. 2016. Vol: 68. Núm: 4. Pág. 155-177. https://doi.org/10.13042/Bordon.2016.41995.
Álvarez-Rojo, Víctor B.;Gil-Flores, Javier;Rodriguez-Santero, Javier;Romero-Rodríguez, Soledad;Clares-Lopez, Jose:
PLATAFORMA FORCOM, UN RECURSO VIRTUAL DE AYUDA PARA EL PROFESORADO UNIVERSITARIO. Pixel-Bit: Revista de Medios y Educación. 2011. Vol: 38. Pág. 49-61.
Alvárez-Rojo, Victor;Padilla-Carmona, María Teresa;Rodriguez-Santero, Javier;Torres-Gordillo, Juan Jesús;Suárez-Ortega, Magdalena:
ANÁLISIS DE LA PARTICIPACIÓN DEL ALUMNADO EN LA EVALUACIÓN DE SU APRENDIZAJE. Revista Española de Pedagogía. 2011. Núm: 250. Pág. 401-425.
Rodriguez-Santero, Javier:
Necesidades de formación del profesorado universitario para la adaptación de su docencia al espacio europeo de educación superior (EEES). Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y Evaluación Educativa. 2011. Vol: 17. Núm: 1. Pág. 1-22.
Rodriguez-Santero, Javier;Alvárez-Rojo, Victor;Gil-Flores, Javier;Romero-Rodríguez, Soledad:
NECESIDADES DEL PROFESORADO DE LA UNIVERSIDAD DE SEVILLA RESPECTO A LA ENSEÑANZA QUE REQUIERE EL EEES. Cultura y Educación. 2011. Vol: 23. Núm: 3. Pág. 323-340.
Padilla-Carmona, María Teresa;Gil-Flores, Javier;Rodriguez-Santero, Javier;Torres-Gordillo, Juan Jesús;Clares-Lopez, Jose:
EVALUANDO EL SISTEMA DE EVALUACIÓN DEL APRENDIZAJE UNIVERSITARIO: ANÁLISIS DOCUMENTAL APLICADO AL CASO DE LA UNIVERSIDAD DE SEVILLA. Revista Iberoamericana de Educación. 2010. Vol: 53. Núm: 3. Pág. 1-14.
Álvarez-Rojo, Víctor B.;Ibarra-Sáiz, María Soledad;González-González, Daniel;Garcia-Garcia, Maria Mercedes;Rodriguez-Gomez, Gregorio;Gil-Flores, Javier;Rodriguez-Santero, Javier;Romero-Rodríguez, Soledad;Clares-Lopez, Jose;Rodríguez Diéguez-, Antonio;Salmerón-Vílchez, Purificación:
PERFILES Y COMPETENCIAS DOCENTES REQUERIDOS EN EL CONTEXTO ACTUAL DE LA EDUCACIÓN UNIVERSITARIA. Revista Española de Orientación y Psicopedagogía. 2009. Vol: 20. Núm: 3,. Pág. 270-283.
Álvarez-Rojo, Víctor B.;Rodriguez-Gomez, Gregorio;Ibarra-Sáiz, María Soledad;Garcia-Garcia, Maria Mercedes;Clares-Lopez, Jose;Gil-Flores, Javier;Rodríguez-Diéguez, Antonio;Rodriguez-Santero, Javier;Romero-Rodríguez, Soledad:
PERFILES DOCENTES PARA EL ESPACIO EUROPEO DE EDUCACIÓN SUPERIOR (EEES) EN EL ÁMBITO UNIVERSITARIO ESPAÑOL.. Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y Evaluación Educativa. 2009. Vol: 15. Núm: 1. Pág. 0-0.
Álvarez-Rojo, Víctor B.;Gallego-Noche, Beatriz;Ibarra-Sáiz, María Soledad;Garcia-Garcia, Maria Mercedes;Rodriguez-Gomez, Gregorio;Gil-Flores, Javier;Clares-Lopez, Jose;Rodriguez-Santero, Javier;Romero-Rodríguez, Soledad;Salmerón-Vílchez, Purificación:
EVALUACIÓN DEL DISEÑO DE LAS 'GUÍAS FORCOM DE AUTOEVALUACIÓN DE COMPETENCIAS DOCENTES' PARA EL ESPACIO EUROPEO DE EDUCACIÓN SUPERIOR (EEES). REDU. Revista de Docencia Universitaria. 2009. Núm: 4. Pág. 1-12.
Rodriguez-Santero, Javier:
EL DIAGNÓSTICO DE COMPETENCIAS EN LA ESCUELA DE TRABAJO SOCIAL DE LA PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATÓLICA DE VALPARAÍSO (CHILE). Cultura y Educación. 2009. Pág. 291-303.
Rodriguez-Santero, Javier;Álvarez-Rojo, Víctor B.:
EVALUACIÓN DEL DISEÑO DEL PROGRAMA MAGALLANES-ATANDO CABOS. Revista de Investigación Educativa. 2005. Vol: 23. Núm: 2. Pág. 363-390.
Rodriguez-Santero, Javier;Álvarez-Rojo, Víctor B.:
PROGRAMA "MAGALLANES- ATANDO CABOS": EVALUACIÓN DEL PROCESO. Bordón. 2005. Vol: 57. Núm: 3. Pág. 407-420.
Rodriguez-Santero, Javier;Valverde-Macías, Andrés:
TECNOLOGÍAS AL SERVICIO DE LA ORIENTACIÓN Y EL APOYO AL APRENDIZAJE. Comunicar. 2003. Vol: 20. Pág. 89-95.
Álvarez-Rojo, Víctor B.;Azcarate-Goded, Pilar;García-Jiménez, Eduardo;Gil-Flores, Javier;Ibarra-Saiz, Maria Soledad;Rodriguez-Gomez, Gregorio;Rodriguez-Santero, Javier;Serradó-Bayés, Ana;Valverde-Macías, Andrés:
INVESTIGACIÓN SOBRE EDUCACIÓN UNIVERSITARIA. Revista de Investigación Educativa. 2001. Vol: 19. Núm: 2. Pág. 615-631.
Álvarez-Rojo, Víctor B.;Rodriguez-Santero, Javier:
LA AUTOEVALUACIÓN DE LA DOCENCIA COMO ESTRATEGIA DE PERFECCIONAMIENTO DOCENTE. Revista de Enseñanza Universitaria. 2000. Núm: 16. Pág. 7-20.
Rodriguez-Santero, Javier:
LA INVESTIGACIÓN CIENTÍFICO-EDUCATIVA DESDE LAS NUEVAS TECNOLOGÍAS. Pixel-Bit: Revista de Medios y Educación. 2000. Núm: 14. Pág. 113-121.
Álvarez-Rojo, Víctor B.;García-Jiménez, Eduardo;Gil-Flores, Javier;Romero-Rodríguez, Soledad;Rodriguez-Santero, Javier:
LA EVALUACIÓN DE PROGRAMAS INFORMATIZADOS. Revista de Investigación Educativa. 2000. Vol: 18. Núm: 2. Pág. 481-491.
Álvarez-Rojo, Víctor B.;García-Jiménez, Eduardo;Gil-Flores, Javier;Romero-Rodríguez, Soledad;Rodriguez-Santero, Javier:
EL RENDIMIENTO ACADEMICO EN LA UNIVERSIDAD DESDE LA PERSPECTIVA DEL ALUMNADO. Revista Española de Orientación y Psicopedagogía. 1999. Vol: 10. Núm: 17. Pág. 23-42.
Álvarez-Rojo, Víctor B.;García-Jiménez, Eduardo;Gil-Flores, Javier;Romero-Rodríguez, Soledad;Rodriguez-Santero, Javier:
EXIGENCIAS DEL TRABAJO UNIVERSITARIO DESDE LA PERSPECTIVA DE LOS ALUMNOS. Revista de Investigación Educativa. 1999. Vol: 17. Núm: 2. Pág. 385-392.
García-Jiménez, Eduardo;Romero-Rodríguez, Soledad;Rodriguez-Santero, Javier:
INVESTIGACIÓN SOBRE EDUCACIÓN UNIVERSITARIA. Revista de Investigación Educativa. 1999. Pág. 381-383.
Rodriguez-Santero, Javier:
EXIGENCIAS DE LA VIDA Y TRABAJO UNIVERSITARIO DESDE LA PERSPECTIVA DE LOS DELEGADOS DE ALUMNOS. Revista de Investigación Educativa. 1999. Pág. 393-400.