Luna, Diego;Pineda-Alfonso, Jose Antonio;García-Pérez, Francisco Florentino;Leal Da Costa, Conceição:
Self-reflection in teaching: Considerations on the transformative potential of autoethnography. Pedagogika. 2023. Vol: 151. Núm: 3. Pág. 34-51. https://doi.org/10.15823/p.2023.151.2 .
Luna, Diego;Pineda-Alfonso, Jose Antonio;García-Pérez, Francisco Florentino;Moreno-Fernández, Olga:
Pro-innovation discourses in Geography and History classes: A lexicometric analysis. International Journal of Educational Research and Innovation. 2023. Núm: 19. Pág. 135-152. https://doi.org/10.46661/ijeri.6855 .
Luna, Diego;Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
Lights and shadows of educational technologies. The Social Sciences teaching as a case study. TECHNO REVIEW: International Technology, Science and Society Review. 2022. Vol: 11. Núm: 3. Pág. 1-17. https://doi.org/10.37467/revtechno.v11.4418.
Luna, Diego;Pineda-Alfonso, Jose Antonio;García-Pérez, Francisco Florentino;Leal Da Costa, Conceição:
Teacher uneasiness and workplace learning in Social Sciences: towards a critical inquiry from teachers' voices. Education Sciences. 2022. Vol: 12. Núm: 7. https://doi.org/10.3390/educsci12070486.
Luna, Diego;Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
Conflicting knowledge paradigms: competence discourse and disciplinary reality in Social Sciences teaching. Social Sciences. 2022. Vol: 11. Núm: 12. https://doi.org/10.3390/socsci11120553 .
Luna, Diego;Pineda-Alfonso, Jose Antonio;García-Pérez, Francisco Florentino;Leal Da Costa, Conceição:
Teacher training, research and professional development in a neoliberal school: A transformative experience in Social Sciences. Social Sciences. 2022. Vol: 11. Núm: 8. https://doi.org/10.3390/socsci11080349 .
Luna, Diego;Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
Innovative methodologies between supply and demand. Emergent categories from the Geography and History class. Human Review: Revista Internacional de Humanidades. 2022. Vol: 11. Núm: 6. Pág. 1-17. https://doi.org/10.37467/revhuman.v11.3888.
Ferreras-Listán, Mario;Pineda-Alfonso, Jose Antonio;Sevillano-Monje, Verónica:
Action Research in Integration of Immigrant Students in the Classrooms of Torreblanca Secondary School. International Journal of Psychology and Educational Studies. 2020. Vol: 7. Núm: 4. Pág. 84-95. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pes/issue/57050/804081.
Pineda-Alfonso, Jose Antonio;DUARTE PIÑA, OLGA:
Las concepciones pedagógicas del profesorado universitario: un punto de partida para el cambio docente. Educación XXI. 2020. Vol: 23. Núm: 2. Pág. 95-118. 10.5944/educXX1.25409.
Ferreras-Listán, Mario;Pineda-Alfonso, Jose Antonio;Hunt-Gómez, Coral I.;Baisotti, Pablo:
Controversial Topics and Their Didactic Use: Analysis of the Activities Included in Italian and Spanish Textbooks. Pedagogika. 2020. Vol: 139. Núm: 3. Pág. 157-174. http://doi.org/10.15823/p.2020.139.8.
Ferreras-Listán, Mario;Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
La Historia de Roma en la enseñanza Secundaria Obligatoria. El patrimonio y la arqueología como estrategias de enseñanza-aprendizaje. Didattica Della Storia. 2019. Vol: 1. Núm: 1. Pág. 67-84. https://doi.org/10.6092/issn.2704-8217/10020.
García-Pérez, Francisco Florentino;Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
La enseñanza del conflicto y la convivencia en la educación secundaria. Magis: Revista Internacional de Investigación en Educación. 2017. Vol: 10. Núm: 20. Pág. 143-158. 10.11144/Javeriana.m10-20.cfse .
García-Pérez, Francisco Florentino;Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
Conflicto y convivencia: profesores y alumnos en el proceso de enseñanza en un aula de secundaria. Revista Mexicana de Investigación Educativa. 2016. Vol: XXI. Núm: 71. Pág. 1073-1091.
García-Pérez, Francisco Florentino;Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
Geografía y educación ciudadana. Análisis de una experiencia innovadora en un barrio de Sevilla. Instrumento: Revista de Estudo e Pesquisa em Educação. 2015. Vol: 17. Núm: 2.
García-Pérez, Francisco Florentino;Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
Convivencia y disciplina en el espacio escolar: discursos y realidades. Scripta Nova. 2014. Vol: XVIII. Núm: 496(05). Pág. 1-21.
Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
Las concepciones de los alumnos sobre el conflicto y la convivencia. un estudio con alumnado de 4º de ESO . Investigación en la Escuela. 2011. Núm: 75. Pág. 35-47.
Pineda-Alfonso, Jose Antonio;García-Pérez, Francisco Florentino:
La construcción de un ámbito de investigación escolar sobre el conflicto, la violencia y la guerra. Iber. Didáctica de las Ciencias Sociales, Geografía e Historia. 2011. Núm: 68. Pág. 82-91.
Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
Camino a Casa: Reflexiones en torno al proceso de cambio profesional de un Profesor de Secundaria. Investigación en la Escuela. 2010. Núm: 70. Pág. 31-40.
Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
La formación del profesorado de Secundaria. ¿Otra oportunidad perdida?. EL CORREO DE ANDALUCIA. 2009. Núm: 46.129. Pág. 4-4.
Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
El Juez de la Iglesia en la Sevilla moderna: familia y matrimonio. Nuevo Mundo, Mundos Nuevos. 2008. Pág. 115-143.
Pineda-Alfonso, Jose Antonio:
El delito del quebrantamiento de las fiestas en la Sevilla moderna. Archivo Hispalense. Revista Histórica, Literaria y Artística. 2006. Vol: 88-89. Núm: 267-272. Pág. 123-153.