Prieto-Pablos, Juan Antonio:
Utiles Nugae: Restoration Plays in Samuel Pepys's Library. Restoration: Studies in English Literary Culture, 1660-1700. 2021. Vol: 45. Núm: 1. Pág. 23-60.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
The Restoration Comedy Project: Goals and Challenges. Restoration and Eighteenth-Century Theatre Research. 2021. Vol: 33. Núm: 1-2. Pág. 5-23.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
The Inner Stage as Acting Space in Restoration Theatres. Theatre Notebook. 2020. Vol: 74. Núm: 3. Pág. 142-163.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
"Antonio Brunati, King's Company Scenekeeper (1664-65).". Theatre Notebook. 2017. Vol: 71. Núm: 1. Pág. 94-110.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
Restoration Staging, 1660-74 by Tim Keenan. Restoration and Eighteenth-Century Theatre Research. 2016. Vol: 31. Núm: 1. Pág. 129-132.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
Review of Hamlet en España: Las cuatro versiones neoclásicas, edited por A.L. Pujante & K. Gregor (Salamanca: Eds. U. Salamanca); and Macbeth en Españ. SEDERI. 2013. Vol: 23. Núm: 1. Pág. 167-172.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
Women in Breeches and Modes of Masculinity in Restoration Comedy. SEDERI. 2012. Vol: 22. Pág. 69-91.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
Balconies and Windows in Early Restoration Playhouses (1660-1682). Restoration and Eighteenth-Century Theatre Research. 2010. Vol: 25. Núm: 2. Pág. 1-22.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
RESEÑA DE TRES TRAGEDIAS DE VENGANZA: TEATRO RENACENTISTA INGLÉS, EDITADO POR J R. DÍAZ FERNÁNDEZ.. SEDERI. 2009. Vol: 19. Pág. 215-219.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
IGNORAMUS, THE WOMAN TURNED BULLY, AND RESTORATION SATIRE ON THE COMMON LAWYER.. Studies in English Literature. 2008. Vol: 48. Núm: 2. Pág. 523-546.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
ADMISSION PRICES AT THE DORSET GARDEN THEATRE: AN ANALYSIS OF THE DUKE'S COMPANY'S BILL FOR NELL GWYN'S ATTENDANCE (1674-1676). Theatre Notebook. 2008. Vol: 62. Núm: 2. Pág. 63-76.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
RESEÑA DE SOCIOLINGUISTICS: THE ESSENTIAL READINGS, DE C. BRATT PAUSTON Y R. R. TUCKER. (OXFORD: BLACKWELL, 2004).. Language Awareness. 2007. Vol: 16. Núm: 2. Pág. 147-150.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
FROM FANTASY TO NIGHTMARE IN OTHELLO: SELF-FASHIONING AND THE POLITICS OF RECEPTION. The Grove. 2006. Núm: 13. Pág. 93-114.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
CEREZO, MARTA (2005). CRITICAL APPROACHES TO SHAKESPEARE: SHAKESPEARE FOR ALL TIME. SEDERI. 2005. Vol: 15. Pág. 145-150.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
AUDIENCE DECEPTION AND FARCE IN JOHN LACY S SIR HERCULES BUFOON. Atlantis: Journal of the Spanish Association for Anglo-American Studies. 2005. Vol: 27. Núm: 1. Pág. 65-78.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
SEMIOTICS: THE BASICS. Language Awareness. 2005. Vol: 14. Núm: 4. Pág. 274-285.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
RESEÑA DE ANGEL LUIS PUJANTE AND TON HOENSELAARS, EDS. 'FOUR HUNDRED YEARS OF SHAKESPEARE IN EUROPE' (NEWARK: U. DELAWARE P, 2003). SEDERI. 2004. Vol: 14. Pág. 271-278.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
RESEÑA DE ÁNGEL LUIS PUJANTE, ED. "EL MANUSCRITO SHAKESPEARIANO DE MANUEL HERRERA BUSTAMANTE" (SANTANDER: SOCIEDAD MENÉNDEZ PELAYO, 2001). Atlantis: Journal of the Spanish Association for Anglo-American Studies. 2003. Vol: 25. Núm: 2. Pág. 171-174.
Prieto-Pablos, Juan Antonio:
ÍNDICE DE ATLANTIS, VOLÚMENES 1 A 20 (1979-1988): RESEÑAS. Atlantis: Journal of the Spanish Association for Anglo-American Studies. 2000. Vol: 22. Núm: 1. Pág. 247-278.
Gomez-Calderon, Maria Jose;Prieto-Pablos, Juan Antonio;Galve-,Lucía:
Aproximaciones a una nueva retórica: Estrategias persuasivas en los sonetos 1 a 17 de Shakespeare. Atlantis: Journal of the Spanish Association for Anglo-American Studies. 1996. Vol: 18. Núm: 1-2. Pág. 116-133.
Gomez-Lara, Manuel Jose;Prieto-Pablos, Juan Antonio:
LINGÜÍSTICA, ESTILÍSTICA, ESTILÍSTICA APLICADA. Stylistica: Revista Internacional de Estudios Estilísticos. 1991. Vol: 1. Pág. 5-10.
Gomez-Lara, Manuel Jose;Prieto-Pablos, Juan Antonio:
PROPUESTA PARA UNA FORMULACIÓN DEL COMENTARIO DE TEXTOS. Gades. 1982. Vol: 10. Pág. 287-298.