López-Bonilla, Luis Miguel;Sanz-Altamira, Borja;López-Bonilla, Jesús Manuel:
Self-Consciousness in Online Shopping Behavior. Mathematics. 2021. Vol: 9(7). Núm: 729. Pág. 1-14. 10.3390/math9070729.
Toro, Fernando;López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
Early purchase in tourist activities: evidence from a UNESCO world heritage site. Revista Turismo, Estudos e Práticas. 2021. Vol: 10. Núm: 1. Pág. 1-16.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel;Reyes-Rodriguez, Maria Del Carmen:
Análisis bibliométrico sobre turismo de golf y sostenibilidad. Podium: Sport, Leisure and Tourism Review. 2021. Vol: 10. Núm: 1. Pág. 56-79.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
Leading disciplines in tourism and hospitality research: A bibliometric analysis in Spain. Current Issues in Tourism. 2021. Vol: 24. Núm: 13. Pág. 1880-1896. 10.1080/13683500.2020.1760221.
López-Bonilla, Luis Miguel;Reyes-Rodriguez, Maria Del Carmen;López-Bonilla, Jesús Manuel:
Golf tourism and sustainability: Content analysis and directions for future research. Sustainability. 2020. Vol: 12. Núm: 3616. 10.3390/su12093616.
López-Bonilla, Jesús Manuel;Reyes-Rodriguez, Maria Del Carmen;López-Bonilla, Luis Miguel:
Interactions and relationships between personal factors in pro-environmental golf tourist behaviour: A gender analysis. Sustainability. 2020. Vol: 12. Núm: 332. doi:10.3390/su12010332.
Luna-cortés, Gonzalo;López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
Self-Congruity, Social Value, and the Use of Virtual Social Networks by Generation Y Travelers. Journal of Travel Research. 2019. Vol: 58. Núm: 3. Pág. 398-410. doi.org/10.1177/0047287518755502.
Luna-cortés, Gonzalo;López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
The influence of social value and self-congruity on interpersonal connections in virtual social networks by Gen-Y tourists. PLoS One. 2019. Vol: 14. Núm: 6. doi.org/10.1371/journal.pone.0217758.
López-Bonilla, Jesús Manuel;Granados-, Concepción;López-Bonilla, Luis Miguel:
Autores prolíficos líderes en la investigación turística española. Transinformação. 2018. Vol: 30. Núm: 1. Pág. 39-50. 10.1590/2318-08892018000100004.
López-Bonilla, Jesús Manuel;Granados-, Concepción;López-Bonilla, Luis Miguel:
Spanish scientific production in tourism and hospitality: An analysis of authorship based on international journals with high impact and visibility. Cuadernos de Turismo. 2018. Vol: 41. Pág. 343-367. 10.6018/turismo.41.327061.
López-Bonilla, Jesús Manuel;Reyes-Rodriguez, Maria Del Carmen;López-Bonilla, Luis Miguel:
The environmental attitudes and behaviours of European golf tourists. Sustainability. 2018. Vol: 10. Núm: 7. Pág. 1-16. 10.3390/su10072214.
Wehner, Christian;López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel;C. Santos, José António:
State of the art of pricing policy in air transportation: network carriers vs. low-cost airlines. Tourism & Management Studies. 2018. Vol: 14. Núm: 3. Pág. 32-40.
López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
Explaining the discrepancy in the mediating role of attitude in the TAM. British Journal of Educational Technology. 2017. Vol: 48. Núm: 940. Pág. 4-949. doi.org/10.1111/bjet.12465.
López-Bonilla, Jesús Manuel;Granados-, Concepción;López-Bonilla, Luis Miguel:
Primera generación de autores con difusión internacional en la investigación turística española. Revista Española de Documentación Científica. 2017. Vol: 40. Núm: 3. 10.3989/redc.2017.3.1399.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
Autoconciencia en el comportamiento del consumidor: validación de una escala abreviada. Revista Venezolana de Gerencia. 2017. Vol: 22. Núm: 78. Pág. 279-296.
López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
From the new environmental paradigm to the brief ecological paradigm: a revised scale in golf tourism.. Anatolia. 2016. Vol: 27. Núm: 2. Pág. 227-236.
López-Bonilla, Luis Miguel;Serra, Francisco;Ribeiro, Claudia:
Relacion entre actitudes hacia la actividad física y el deporte y rendimiento académico de los estudiantes universitarios españoles y Portugueses. Revista Iberoamericana de Psicología del Ejercicio y el Deporte. 2015. Vol: 10. Núm: 2. Pág. 275-284.
López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
SELF-CONSCIOUSNESS PROFILES IN THE ACCEPTANCE OF AIRLINE E-TICKETING SERVICES. Anatolia. 2015. Vol: 26. Núm: 3. Pág. 447-458. 10.1080/13032917.2014.996763.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel;Serra, Francisco;Ribeiro, Claudia:
RELACION ENTRE ACTITUDES HACIA LA ACTIVIDAD FISICA Y EL DEPORTE Y RENDIMIENTO ACADEMICO DE LOS ESTUDIANTES ESPAÑOLES Y PORTUGUESES. Revista Iberoamericana de Psicología del Ejercicio y el Deporte. 2015. Vol: 10. Núm: 2. Pág. 275-284.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
SISTEMAS DE INFORMACION DE MARKETING: UNA VISION INTEGRADORA. Tourism & Management Studies. 2015. Vol: 11. Núm: 2. Pág. 197-203. 10.18089/tms.2015.11224.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
THE MULTIDIMENSIONAL STRUCTURE OF UNIVERSITY ABSENTEEISM: AN EXPLORATORY STUDY. Innovations in Education and Teaching International. 2015. Vol: 52. Núm: 2. Pág. 185-195. 10.1080/14703297.2013.847382.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
VALIDATION OF THE NEED FOR SOCIAL INTERACTION SCALE BERTWEEN CUSTOMER AND SERVICE PROVIDER. Revista Brasileira de Gestao de Negocios. 2014. Vol: 16. Núm: 53. Pág. 560-574.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
HOLISTIC COMPETENCE APPROACH IN TOURISM HIGHER EDUCATION: AN EXPLORATORY STUDY IN SPAIN. Current Issues in Tourism. 2014. Vol: 17. Núm: 4. Pág. 312-326. 10.1080/13683500.2012.720248.
López-Bonilla, Jesús Manuel;Boerasu, Andreea E.;López-Bonilla, Luis Miguel:
PERFILES DE LOS VISITANTES EN EL TURISMO DE NATURALEZA: ANALISIS EXPLORATORIO EN EL ENTORNO DE DOÑANA. International Journal of World of Tourism. 2014. Vol: 1. Núm: 1. Pág. 17-25.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
POSITIONING STRATEGIES OF GLOBAL AIRLINE ALLIANCES FROM THE CONSUMER'S PERSPECTIVE. Tourism Economics. 2013. Vol: 19. Núm: 1. Pág. 203-208. 10.5367/te.2013.0195.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
SELF-SERVICE TECHNOLOGY VERSUS TRADITIONAL SERVICE: EXAMINING COGNITIVE FACTORS IN THE PURCHASE OF THE AIRLINE TICKET . Journal of Travel & Tourism Marketing. 2013. Vol: 30. Núm: 5. Pág. 497-508. 10.1080/10548408.2013.803396.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
EXPLORING THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL NETWORKS AND COLLABORATIVE LEARNING. British Journal of Educational Technology. 2013. Vol: 44. Núm: 5. Pág. E139-E142. doi:10.1111/bjet.12003.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
VALIDATION OF AN INFORMATION TECHNOLOGY ANXIETY SCALE IN UNDERGRADUATES. British Journal of Educational Technology. 2012. Vol: 43. Núm: 2. Pág. E56-E58. doi:10.1111/j.1467-8535.2011.01256.x.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
ENVIRONMENTAL ORIENTATION IN TOURISM: THE RTEO SCALE. Current Issues in Tourism. 2012. Vol: 15. Núm: 6. Pág. 591-596.
López-Bonilla, Jesús Manuel;Barrera-Barrera, Ramón;Rodríguez-Serrano, M. Ángeles;López-Bonilla, Luis Miguel;Palacios-Florencio, Beatriz;Reyes-Rodriguez, Maria Del Carmen;Sanz-Altamira, Borja:
Reasons which influence on the students decision to take a university course: differences by gender and degree. Educational Studies. 2012. Vol: 38. Núm: 3. Pág. 297-308. 10. 1080/03055698.2011.598690. .
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
PERSPECTIVA SOCIO-PSICOLOGICA DEL MODELO DE ACEPTACIÓN DE LA TECNOLOGÍA. REVISIÓN CRITICA DEL TRABAJO DE TORRES, ROBLES Y MOLINA (2011). Revista Internacional de Sociología. 2012. Vol: 70. Núm: 1. Pág. 205-216. 10.3989/ris.2011.05.13.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
SENSATION-SEEKING PROFILES AND PERSONAL INNOVATIVENESS IN INFORMATION TECHNOLOGY. Social Science Computer Review. 2012. Vol: 30. Núm: 4. Pág. 434-447. 10.1177/0894439311427246.
López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
LOS MODELOS DE ADOPCIÓN DE TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN DESDE LA PERSPECTIVA ACTITUDINAL. Cadernos EBAPE.BR. 2011. Vol: 9. Núm: 1. Pág. 177-197.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel;Sanz-Altamira, Borja;Reyes-Rodriguez, Maria Del Carmen:
COMPORTAMIENTO ECOLÓGICO DE LOS GESTORES DE CAMPOS DE GOLF EN ANDALUCÍA (ESPAÑA). Revista Brasileira de Ecoturismo. 2011. Vol: 4. Núm: 1. Pág. 11-24.
López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
THE ROLE OF ATTITUDES IN THE TAM: A THEORETICALLY UNNECESSARY CONSTRUCT?. British Journal of Educational Technology. 2011. Vol: 42. Núm: 6. Pág. E160-E162. doi:10.1111/j.1467-8535.2011.01232.x.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
TOURISM PLANNING IN SUB-REGIONAL DESTINATIONS: HETEROGENEITY OF THE TOURIST EXPERIENCE ON THE ANDALUSIAN COASTAL MUNICIPALITIES. European Planning Studies. 2010. Vol: 18. Núm: 11. Pág. 1821-1836.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel;Sanz-Altamira, Borja:
DESIGNATED PUBLIC FESTIVALS OF INTEREST TO TOURISTS. European Planning Studies. 2010. Vol: 18. Núm: 3. Pág. 435-447.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
AUTOCONCIENCIA EN EL ÁMBITO DEL CONSUMIDOR: REVISIÓN TEÓRICA Y OPERATIVIDAD DEL CONSTRUCTO. Revista Electrónica de Motivación y Emoción. 2010. Vol: XIII. Núm: 35-36. Pág. 62-76.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
SENSATION SEEKING AND THE USE OF THE INTERNET : A CONFIRMATORY ANALYSIS OF THE BRIEF SENSATION SEEKING SCALE (BSSS) BY GENDER. Social Science Computer Review. 2010. Vol: 28. Núm: 2. Pág. 177-193.
López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
POSTMODERNISM AND HETEROGENEITY OF LEISURE TOURIST BEHAVIOR PATTERNS. Leisure Sciences. 2009. Núm: 31. Pág. 68-83.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
FORMACIÓN DE POSTGRADO EN EL ESPACIO EUROPEO DE EDUCACIÓN SUPERIOR: LOS MASTERS DE TURISMO EN ESPAÑA. Revista Brasileira de Docência, Ensino e Pesquisa em Turismo. 2009. Vol: 1. Núm: 2. Pág. 17-35.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
LA ESTRUCTURA DE PROPIEDAD DE LAS COMPAÑIAS AÉREAS Y SU EFECTO SOBRE LA PRESTACIÓN DE SERVICIOS. Revista Turismo & Desenvolvimento. 2009. Núm: 12. Pág. 55-63.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
SENSATION SEEKING AND E-SHOPPERS. Electronic Commerce Research (Online). 2008. Vol: 8. Núm: 3. Pág. 143-154.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
EL BILLETE ELECTRONICO EN LOS CANALES DE DISTRIBUCION TURISTICOS. Boletín Económico de ICE. 2008. Núm: 2934. Pág. 43-54.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
INFLUENCE OF THE STATE-OWNED AIRLINES ON PASSENGER SATISFACTION. Journal of Air Transport Management. 2008. Vol: 14. Núm: 3. Pág. 143-145.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
MEASURING SOCIAL CARRYING CAPACITY: AN EXPLORATORY STUDY. Tourismos. 2008. Vol: 3. Núm: 1. Pág. 116-134.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
LA CAPACIDAD DE CARGA TURÍSTICA: REVISIÓN CRÍTICA DE UN INSTRUMENTO DE MEDIDA DE SOSTENIBILIDAD. El Periplo Sustentable. 2008. Núm: 15. Pág. 123-150.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
INNOVACIONES LOGISTICAS EN LOS SERVICIOS TURISTICOS. Alta Dirección. 2008. Núm: 257/258. Pág. 55-64.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
DIFERENCIAS TERRITORIALES EN LA PLANIFICACIÓN Y LA GESTIÓN DEL DESTINO TURÍSTICO. Cuadernos de Turismo. 2007. Núm: 19. Pág. 71-90.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel;Sanz-Altamira, Borja:
LOCAL EVENTS IN SPAIN: FESTIVALS CLASSIFIED OF INTEREST TO TOURIST. Using Events and Festivals to Develop Tourism. 2007. Pág. 210-226.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
METATEORIAS DE LA PERSONALIDAD EN EL COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR. Estudios sobre Consumo. 2007. Pág. 47-61.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
LA CAPACIDAD DE CARGA PSICOLÓGICA DEL TURISTA COMO INDICADOR DEL TURISMO SOSTENIBLE. Boletín Económico de ICE. 2007. Núm: 2911. Pág. 25-36.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
VARIABILIDAD ESTACIONAL DEL MERCADO TURÍSTICO DE ANDALUCÍA. Estudios y Perspectivas en Turismo. 2007. Vol: 16. Núm: 2. Pág. 150-172.
López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
ANÁLISIS DE LA PARTICIPACIÓN DEL CONSUMIDOR EN EL ENCUENTRO DE SERVICIO. Estudios sobre Consumo. 2006. Núm: 77. Pág. 9-21.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
PATTERNS OF TOURIST SEASONALITY IN SPANISH REGIONS. Tourism and Hospitality Planning and Development. 2006. Vol: 3. Núm: 3. Pág. 241-256.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
INFLUENCIA DEL PATRÓN ESTACIONAL EN EL TURISTA EXPERIMENTADO. Papers de Turisme. 2006. Núm: 40. Pág. 93-104.
López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
ESTUDIO COMPARADO DE LAS ESTIMACIONES DE DOS VERSIONES DEL MODELO DE ACEPTACIÓN DE LA TECNOLOGÍA (TAM) MEDIANTE LOS PROGRAMAS AMOS Y PLS. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa. 2006. Vol: 12. Núm: 3. Pág. 95-110.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel;Sanz-Altamira, Borja:
Patterns of Tourist Seasonality in Spanish Regions. Tourism and Hospitality Planning and Development. 2006. Vol: 3. Núm: 3. Pág. 241-256. https://doi.org/10.1080/14790530601132468.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
LA CONCENTRACIÓN ESTACIONAL EN LAS REGIONES ESPAÑOLAS DESDE UNA PERSPECTIVA DE LA OFERETA TURÍSTICA. Revista de Estudios Regionales. 2006. Núm: 77. Pág. 77-104.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
ANÁLISIS DE LA ESTACIONALIDAD TURÍSTICA EN LAS REGIONES ESPAÑOLAS. RETUR. 2005. Vol: 4. Núm: 1. Pág. 1-14.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
EFECTO DESESTACIONALIZADOR DEL TURISMO RURAL EN LAS REGIONES ESPAÑOLAS. Boletín Económico de ICE. 2005. Núm: 2860. Pág. 17-30.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
EVOLUCIÓN Y PERSPECTIVAS DEL ENFOQUE INTERDISCIPLINARIO EN EL ESTUDIO DEL TURISMO. Estudios Turísticos. 2004. Núm: 160. Pág. 31-44.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
EL HURTO EN EL COMERCIO MINORISTA. Boletín Criminológico. 2001. Pág. 1-4.
López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
MERCHANDISING VIRTUAL: UN RETO EN LA RELACIÓN ENTRE PRODUCTO Y COMPRADOR. ESIC Market. 2001. Núm: 108. Pág. 57-72.
López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
MERCHANDISING VIRTUAL: UN RETO EN LA RELACIÓN ENTRE PRODUCTO Y COMPRADOR. ESIC Market. 2001. Núm: 108. Pág. 57-72.
López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
IMPLICACIONES DE INTERNET EN LAS RELACIONES DE VALOR ENTRE LAS EMPRESAS.. Novática. 2000. Núm: 146. Pág. 77-79.
López-Bonilla, Luis Miguel;López-Bonilla, Jesús Manuel:
CARACTERÍSTICAS DEL MERCADO ONLINE: DECISIONES DE COMPRA. Revista do Instituto Superior Politécnico Portucalense. 1998. Pág. 431-439.
López-Bonilla, Jesús Manuel;López-Bonilla, Luis Miguel:
EL COMERCIO DEL SIGLO XXI. Andalucía Económica. 1997. Núm: 82. Pág. 60-62.
López-Bonilla, Luis Miguel;Traverso-Cortes, Joaquin;López-Bonilla, Luis:
REPOSICIONAMIENTO ESTRATÉGICO DEL LICENCIADO EN PUBLICIDAD Y RELACIONES PUBLICAS EN EL MERCADO LABORAL. Questiones Publicitarias: Revista Internacional de Comunicación y Publicidad. 1996. Núm: 5. Pág. 23-36.
López-Bonilla, Luis Miguel;Rey-Moreno, Manuel:
DIFUSIÓN DE INNOVACIONES SOCIALES: UNA APLICACIÓN A LA EDUCACIÓN DE ADULTOS. Radio y Educación de Adultos ECCA. 1995. Núm: 30. Pág. 13-16.