Rubio-Picon, Concepción;Velasco-Morente, Francisco;Ramos-Hidalgo, Encarnacion:
The effect of innovation efficiency management on performance: Differences according to organizational size. Managerial and Decision Economics. 2023. Vol: 44. Núm: 1. Pág. 336-358. 10.1002/mde.3685.
Rubio-Picon, Concepción;Velasco-Morente, Francisco;Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Agustí, Maria De Las Aguas:
The effect of innovation efficiency management on performance: Differences according to organizational size. Managerial and Decision Economics. 2023. Vol: 44. Núm: 1. Pág. 336-358. 10.1002/mde.3685.
Agustí, Maria De Las Aguas;Kuivalainen, Olli;Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Acedo-Gonzalez, Francisco Jose:
Maturing international new ventures: Short- and medium-term Insights. Journal of International Entrepreneurship. 2023. Vol: 20. Núm: 4. 10.1007/s10843-023-00327-4.
Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Díaz-Carrión, Rosalía;Rodriguez-Rad, Carlos Javier:
Does sustainable consumption make consumers happy?. International Journal of Market Research. 2022. Vol: 64. Núm: 2. Pág. 227-248. https://doi.org/10.1177/14707853211030482.
Agustí, Maria De Las Aguas;Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Moreno-Menendez, Ana María:
THE ROLE OF INTERNATIONAL KNOWLEDGE ACQUISITION AND ABSORPTIVE CAPACITY AS A PREDICTOR OF INTERNATIONAL PERFORMANCE. Canadian Journal of Administrative Sciences. 2022. Vol: 39. Núm: 1. Pág. 81-96. 10.1002/cjas.1651.
Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Orta-Perez, Manuel;Agustí, Maria De Las Aguas:
Ethics and Social Responsibility in Family Firms. Research Domain and Future Research Trends from a Bibliometric Perspective. Sustainability. 2021. Vol: 13. Núm: 24. https://doi.org/10.3390/su132414009.
Agustí, Maria De Las Aguas;Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Acedo-Gonzalez, Francisco Jose:
REACTING TO A GENERALISED CRISIS. A THEORETICAL APPROACH TO THE CONSUMPTION OF SLACK RESOURCES IN FAMILY FIRMS.. European Journal of Family Business. 2021. Vol: 11. Núm: 2. Pág. 100-110. DOI: 10.24310/ejfbejfb.v11i2.10626.
Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Casillas-Bueno, Jose Carlos:
Family business research in the last decade. A bibliometric review. European Journal of Family Business. 2021. Vol: 11. Núm: 1. Pág. 33-44. 10.24310/ejfbejfb.v11i1.12503.
Vitell, Scott;Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Rodriguez-Rad, Carlos Javier:
A Spanish perspective on the impact on religiosity and spirituality on consumer ethics. International Journal of Consumer Studies. 2018. Vol: 42. Núm: 6. Pág. 675-686. https://doi.org/10.1111/ijcs.12438.
Rodriguez-Rad, Carlos Javier;Ramos-Hidalgo, Encarnacion:
SPIRITUALITY, CONSUMER ETHICS, AND SUSTAINABILITY: THE MEDIATING ROLE OF MORAL IDENTITY. Journal of Consumer Marketing. 2018. Vol: 35. Núm: 1. Pág. 51-63. 10.1108/JCM-12-2016-2035.
Rodriguez-Rad, Carlos Javier;Ramos-Hidalgo, Encarnacion:
Influencia de la religiosidad y la espiritualidad en el comportamiento ético del consumidor. Revista Innovar: Revista de Ciencias Administrativas y Sociales. 2017. Vol: 27. Núm: 65. Pág. 69-80. 10.15446/innovar.v27n64.62365..
Vitell, Scott;Allen King, Robert;Howie, Katherine;Ramos-Hidalgo, Encarnacion:
Spirituality, Moral Identity, and Consumer Ethics: A Multi-cultural Study. Journal of Business Ethics. 2016. Vol: 139. Núm: 1. Pág. 147-160. 10.1007/s10551-015-2626-0.
Ganga-contreras, Francisco A.;Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Leal-Millán, Antonio;Valdivieso-fernandez, Patricio:
Agency Theory (AT): Theoretical Assumptions Applicable to University Management. Revista Innovar: Revista de Ciencias Administrativas y Sociales. 2015. Vol: 25. Núm: 57. Pág. 11-26. 10.15446/innovar.v25n57.50324.
Ganga, Francisco;Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Leal-Millán, Antonio:
Administración estratégica: Aplicación del cuadro de mando integral (CMI) a una organización no gubernamental. Revista de Ciencias Sociales. 2015. Vol: 21. Núm: 1. Pág. 136-159.
Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Acedo-Gonzalez, Francisco Jose;Gonzalez, Rosario:
Internationalisation speed and technological patterns: A panel data study on Spanish SMEs . Technovation. 2011. Vol: 31. Núm: 10-11. Pág. 560-572. 10.1016/j.technovation.2011.06.008.
Gallego-Agueda, María De Los Ángeles;Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Casillas-Bueno, Jose Carlos;Moreno-Menendez, Ana María;Acedo-Gonzalez, Francisco Jose:
THE RELATIONSHIP BETWEEN TIMING OF ENTRY INTO A FOREIGN MARKET, ENTRY MODE DECISION AND MARKET SELECTION. Time & Society. 2009. Vol: 18. Núm: 2/3. Pág. 306-331.
Casillas-Bueno, Jose Carlos;Moreno-Menendez, Ana María;Acedo-Gonzalez, Francisco Jose;Gallego-Agueda, María De Los Ángeles;Ramos-Hidalgo, Encarnacion:
AN INTEGRATIVE MODEL OF THE ROLE OF KNOWLEDGE IN THE INTERNATIONALIZATION PROCESS. Journal of World Business. 2009. Vol: 44. Núm: 3. Pág. 311-322.
Peral-Peral, Begoña;Ramos-Hidalgo, Encarnacion:
COMPORTAMIENTO DE ELECCION DE MARCA: UNA APLICACION DE UN MODELO DE CLASES LATENTES. Egitania Sciencia. 2009. Vol: 4. Pág. 119-139.
Vitell-,Scott J.;Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Nishihara-,Ceri M.:
THE ROLE OF ETHICS AND SOCIAL RESPONSIBILITY IN ORGANIZATIONAL SUCCESS: A SPANISH PERSPECTIVE. Journal of Business Ethics. 2009. Núm: 10.1007/S1. Pág. 1-17.
Vitell-,Scott J.;Ramos-Hidalgo, Encarnacion:
THE IMPACT OF CORPORATE ETHICAL VALUES AND ENFORCEMENT OF ETHICAL CODES ON THE PERCEIVED IMPORTANCE OF ETHICS IN BUSINESS: A COMPARISON OF US AND SPAN. Journal of Business Ethics. 2006. Vol: 64. Núm: 1. Pág. 31-43.
Vitell-,Scott J.;Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Bakir-,Aysen;Paolillo-,Joseph;Al-Khatib-,Jamal;Rawwas-,Mohammed Y.A.:
ETHICAL JUDGEMETS AND INTENTIONS: A MULTINATIONAL STUDY OF MARKETING PROFESSIONALS. Business Ethics: A European Review. 2003. Vol: 12. Núm: 2. Pág. 151-171.
Barroso-Castro, Carmen;Domínguez-De La Concha-Castañeda, Marta;Galan-Gonzalez, Jose Luis;Ramos-Hidalgo, Encarnacion:
CONSECUENCIA DE UN CAMBIO EN LA ALTA DIRECCIÓN. Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa. 2001. Vol: 10. Núm: 2. Pág. 9-28.
Barroso-Castro, Carmen;Galan-Gonzalez, Jose Luis;Ramos-Hidalgo, Encarnacion:
Consecuencia de un Cambio en la Alta Dirección. Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa. 2001. Vol: 10. Núm: 2. Pág. 9-28.
Sanchez Del Río-Vázquez, Mª Elena;Ramos-Hidalgo, Encarnacion:
LA PARTICIPACIÓN DE LOS ALUMNOS EN LA MEJORA DEL SERVICIO DOCENTE. Revista de Enseñanza Universitaria. 1999. Núm: 14-15. Pág. 31-43.
Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Real-Fernández, Juan Carlos:
La determinación de áreas de actuación básicas para la mejora de la calidad dentro del proceso de autoevaluación de las universidades españolas. Revista de Enseñanza Universitaria. 1999. Núm: Nº. Pág. 15-30.
Leal-Millán, Antonio;Diez-De Castro, Emilio Pablo;Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Rodriguez-Felix, Lucia;Calvo-Mora Schmidt, Arturo;Real-Fernández, Juan Carlos:
La aplicación de paneles de clientes a la obtención de mapas estratégicos de actuación en calidad: Una experiencia en la Facultad de Ciencias Económic. Revista de Enseñanza Universitaria. 1998. Núm: Nº EXTRAOR. Pág. 193-206.
Ramos-Hidalgo, Encarnacion;Calvo-Mora Schmidt, Arturo;Real-Fernández, Juan Carlos:
La aplicación de mapas estratégicos mapas estratégicos de percepción de calidad en la valoración de los servicios de un centro docente universitario. Revista do Instituto Superior Politécnico Portucalense. 1998. Vol: 1. Pág. 15-24.