Moreno-maldonado, Concepción;Cubero-Pérez, Mercedes;Benítez-Hernández, María Del Mar;López-Miguel, María José;Herrera, Ester;Moreno-García, Inmaculada;Avargues, María Luisa;Paloma, Virginia:
Fortalezas, debilidades y retos en la tutorización de los Trabajos Fin de Grado: Un análisis de las percepciones del profesorado de la Facultad de Psi. Comunicación en congreso. Congreso de Innovación Educativa de la Universidad de Sevilla - InnovarUS. Facultad de CC de la Educación de la Universidad de Sevilla.. 2022
De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cubero-Pérez, Mercedes;Santamaria-Santigosa, Andres;Saavedra-Macias, Francisco Javier:
Desafíos del Self. Sesión plenaria en Congreso. III Congreso de la Sección Ibérica de la ISCAR. Carmona (Sevilla). 2017
Español-Nogueiro, Alicia;Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Santamaria-Santigosa, Andres:
Guarding the frontier: Being a policeman at the Spanish-Moroccan border. Comunicación en congreso. ABS Europe Conference 2016. Belval, Luxemburgo. 2016
Español-Nogueiro, Alicia;Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Santamaria-Santigosa, Andres:
Constructing the Self at the Spanish-Moroccan border: A case study from the Moroccan side. Comunicación en congreso. EUBORDERSCAPES. 3rd Scientific Conference. - BARCELONA, ESPAÑA. 2016
De La Mata, Manuel Luis; Santamaría, Andrés;Cubero-Pérez, Mercedes;Prados, María Del Mar;Cubero, Rosario;Arias, Samuel:
I positions and voices in the construction of profesional identity of culturally competent teachers in context of diversity. Comunicación en congreso. Narrative inquiry in transactional contexts: Epistemological and methodological issues. Southantom. 2013
Cubero-Pérez, Mercedes:
WAYS OF KNOWLEDGE, WAYS OF ARGUMENTATION. THE ROLE OF SCHOOLING IN THE KNOWLEDGE CONSTRUCTION. Comunicación en congreso. THIRD ISCAR INTERNATIONAL CONFERENCE () (.2011.ROME). . 2011
Contreras-,Rosario;Cubero-Pérez, Mercedes:
THE CONCEPT CONSTRUCTION PROCESS FROM A CULTURAL PERSPECTIVE OF MIND. Comunicación en congreso. ISCAR Rome 2011. ROME. 2011
Saavedra-Macias, Francisco Javier;Cubero-Pérez, Mercedes;Crawford-,Paul:
ANALYSING LIFE NARRATIVES OF PEOPLE DIAGNOSED WITH PARANOID SCHIZOPHRENIA. Poster en Congreso. ISCAR Rome 2011. ROME. 2011
Cubero-Pérez, Mercedes;Santamaria-Santigosa, Andres;Saavedra-Macias, Francisco Javier;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Bascón-Díaz, Miguel Jesús;Cubero-Perez, Rosario;Prados-Gallardo, Mª Del Mar:
LA RECONSTRUCCIÓN DE LA IDENTIDAD EN MUJERES MALTRATADAS. UN ESTUDIO DESDE LOS POSICIONAMIENTOS DEL YO Y LAS VOCES IMPLICADAS. Comunicación en congreso. I ENCUENTRO IBÉRICO DE LA ISCAR. SIGNIFICADO, MENTE Y CULTURA () (.2011.MADRID). . 2011
Cubero-Pérez, Mercedes:
What kind of interactive and discursive structures teachers and students interact through into University Classroon?. Comunicación en congreso. THIRD ISCAR INTERNATIONAL CONFERENCE () (.2011.ROME). . 2011
Cubero-Pérez, Mercedes:
POSITIONING THE SELF IN PERSONAL NARRATIVES TO REGAIN THE CONTROL OF OUR LIVES: A STUDY ON INDENTITY RECONSTRUCTION IN WOMEN AFTER SUFFERING GENDER V. Comunicación en congreso. THIRD ISCAR INTERNATIONAL CONFERENCE () (.2011.ROME). . 2011
Prados-Gallardo, Mª Del Mar;Cubero-Pérez, Mercedes:
THROUGH WHAT INTERACTIVE STRUCTURES TEACHERS AND STUDENTS RELATE TO UNIVERSITY CLASSROOMS?. Comunicación en congreso. 12TH ANNUAL INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION () (.2010.ATHENAS, GRECIA). ATHENAS, GRECIA. 2010
Cubero-Perez, Rosario;Ignacio-Carmona, María José;Cubero-Pérez, Mercedes:
BAKHTIN IN THE CLASSROOM: DIALOGICAL EXPLANATIONS AND INVOCATION AS QUALIFIED VOICES. Comunicación en congreso. SECOND INTERNATIONAL INTERDISCIPLINARY CONFERENCE ON PERSPECTIVES AND LIMITS OF DIALOGISM IN MIKHAIL BAKHTIN () (.2009.ESTOCOLMO, SUECIA). ESTOCOLMO, SUECIA. 2009
Yoseff-Bernal, Juan José;Cubero-Pérez, Mercedes:
SER UN NIÑO MAZAHUA: LA MUERTE INFANTIL Y SU INSCRIPCIÓN EN LA CULTURA. Comunicación en congreso. 56 CONGRESO INTERNACIONAL DE AMERICANISTAS (56) (56.2009.MÉXICO). MÉXICO. 2009
Prados-Gallardo, Mª Del Mar;Cubero-Pérez, Mercedes:
PARA APRENDER ES NECESARIO HABLAR. DEJEMOS QUE NUESTROS ALUMNOS PARTICIPEN DEL PROCESO DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE.. Comunicación en congreso. CONGRESO INTERNACIONAL UNIVEST. CLAVES PARA LA IMPLICACIÓN DEL ALUMNADO (2) (2.2009.GIRONA (ESPAÑA)). GIRONA (ESPAÑA). 2009
Cubero-Pérez, Mercedes;Contreras-,Rosario:
THE INFLUENCE OF DIFFERENT CULTURAL SETTINGS IN THE MODES OF DISCOURSE AND WAYS OF THINKING. Comunicación en congreso. XXIX INTERNACIONAL CONGRESS OF PSICHOLOGY () (.2008.BERLIN). BERLIN. 2008
Rebollo-Catalan, Maria Angeles;Garcia-Perez, Rafael;Cubero-Pérez, Mercedes;Santamaria-Santigosa, Andres;Vega-Caro, Luisa:
DISCOURSES AND PRACTICES FOR DOING GENDER IN SCHOOLS. Ponencia en Congreso. 2ND ISCAR CONGRESS 2008 () (.2008.SAN DIEGO, EEUU). . 2008
De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cala-Carrillo, Maria Jesus;Cubero-Pérez, Mercedes;Cubero-Perez, Rosario;Santamaria-Santigosa, Andres:
ACTIVITY SETTINGS, MENTAL PROCESSES AND SEMIOTIC MEDIATING MEANS: A CONCEPTUAL AND EMPIRICAL APPROACH. Comunicación en congreso. 2ND ISCAR CONGRESS 2008 () (.2008.SAN DIEGO, EEUU). . 2008
Saavedra-Macias, Francisco Javier;Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis:
AN INTERACTIONS' ANALYSIS PROFESSIONALS AND PATIENTS IN A COMMUNITARIAN MENATL HEALTH SERVICE IN ANDALUSIA: SUPPORTIVE HOUSES FOR SCHIZOPHRENIA PATIEN. Comunicación en congreso. 2ND ISCAR CONGRESS 2008 () (.2008.SAN DIEGO, EEUU). . 2008
Santamaria-Santigosa, Andres;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cubero-Pérez, Mercedes:
A NARRATIVE ANALYSIS OF AUTOBIOGRAPHICAL NARRATIVES OF EARLIEST MEMORIES. SCHOOLING EXPERIENCE AND GENDER DIFFERENCES IN MEXICAN PEOPLE. Comunicación en congreso. 2ND ISCAR CONGRESS 2008 () (.2008.SAN DIEGO, EEUU). . 2008
Cubero-Pérez, Mercedes:
PARTICIPATORY ACTIVE CITIZENSHIP AGAINST SOCIAL EXCLUSION. Mesa redonda de Congreso. THE 5 TH EUROPEAN RESARCH CONFERENCE PROGRAMME () (.2007.SEVILLA). . 2007
Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Santamaria-Santigosa, Andres;Yoseff-Bernal, Juan José:
THEORETICAL AND METHODOLOGICAL REQUIEREMENTS FOR THE CONSTRUCTION OF A CULTURAL PSYCHOLOGY. Comunicación en congreso. 7 TH INTERNATIONAL VYGOTSKY MAMORIAL CONFERENCE () (.2006.MOSCÚ, RUSIA). MOSCÚ, RUSIA. 2006
Yoseff-Bernal, Juan José;Cubero-Pérez, Mercedes:
EARLY DIALOGICALITY AND LANGUAGE SOCIALIZATION. Comunicación en congreso. FOURTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON THE DIALOGICAL SELF 2006. (4) (4.2006.BRAGA, PORTUGAL). BRAGA, PORTUGAL. 2006
Cubero-Perez, Rosario;Cubero-Pérez, Mercedes;Santamaria-Santigosa, Andres;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Prados-Gallardo, Mª Del Mar;Barragán-Felipe, Alejandro;Bascón-Díaz, Miguel Jesús;García-Amián, Josue:
EDUCATION DISCOURSE: BUILDING AND LIGITIMATING KNOWLEDGE IN THE CLASSROOM. Comunicación en congreso. FRIST INTERNATIONAL SOCIETY FOR CULTURAL AND ACTIVITY RESEARCH CONGRESS (1) (1.2005.SEVILLA). . 2005
Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cubero-Perez, Rosario:
ACTIVITY SETTINGS, DISCOURSE MODES AND WAYS OF THINKING: ON THE HETEROGENEITY OF VERBAL THINKING. Comunicación en congreso. XII EURIOPEAN CONFERENCE ON DEVELOPMENT PSYCHOLOGY (12) (12.2005.LA LAGUNA, TENERIFE, ESPAÑA). LA LAGUNA, TENERIFE, ESPAÑA. 2005
Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Santamaria-Santigosa, Andres:
KEY ELEMENTS IN CULTURAL PSYCHOLOGY: THE ROLE OF MEANING AND SOCIAL PRACTICE. Comunicación en congreso. FRIST INTERNATIONAL SOCIETY FOR CULTURAL AND ACTIVITY RESEARCH CONGRESS (1) (1.2005.SEVILLA). . 2005
Cubero-Perez, Rosario;Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Santamaria-Santigosa, Andres;Prados-Gallardo, Mª Del Mar;Barragán-Felipe, Alejandro;García-Amián, Josue;Bascón-Díaz, Miguel Jesús:
EDUCATIONAL DISCOURSE, KNOWLEDGE CONSTRUCTION AND VALIDATION IN THE CLASSROOM. Comunicación en congreso. 9º EUROPEAN CONGRESS OF PSYCHOLOGY (9) (9.2005.GRANADA). GRANADA. 2005
Barragán-Felipe, Alejandro;Cubero-Pérez, Mercedes:
WAYS OF DISCOURSE AND MODES OF ARGUMENTATION IN ADULT EDUCATION.. Comunicación en congreso. FRIST INTERNATIONAL SOCIETY FOR CULTURAL AND ACTIVITY RESEARCH CONGRESS (1) (1.2005.SEVILLA). . 2005
Barragán-Felipe, Alejandro;Cubero-Pérez, Mercedes:
READING AND WRITING IN ADULT EDUCATION. ACTIVITY SETTINGS, WAYS OF THINKING AND MODES OF DISCOURSE. Comunicación en congreso. XII EUROPEAN CONFERENCE ON DEVLOPMENTAL PSYCHOLOGY () (.2005.TENERIFE). TENERIFE. 2005
Cubero-Pérez, Mercedes:
SCHOOL PRACTICE, INTERACTION AND DISCOURSE. Comunicación en congreso. FRIST INTERNATIONAL SOCIETY FOR CULTURAL AND ACTIVITY RESEARCH CONGRESS (1) (1.2005.SEVILLA). . 2005
Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cubero-Perez, Rosario:
MODES OF DISCOURSE AND WAYS OF THINKING: LITERACY AND HETEROGENEITY OF VERBAL THINKING. Comunicación en congreso. FRIST INTERNATIONAL SOCIETY FOR CULTURAL AND ACTIVITY RESEARCH CONGRESS (1) (1.2005.SEVILLA). . 2005
Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Santamaria-Santigosa, Andres:
MEANING AND SOCIAL PRACTICE AS KEY ELEMENTS IN CULTURAL-PSYCHOLOGY. THE ROLE OF METIATED ACTION. Comunicación en congreso. XII EURIOPEAN CONFERENCE ON DEVELOPMENT PSYCHOLOGY (12) (12.2005.LA LAGUNA, TENERIFE, ESPAÑA). LA LAGUNA, TENERIFE, ESPAÑA. 2005
Cubero-Perez, Rosario;Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Santamaria-Santigosa, Andres;Prados-Gallardo, Mª Del Mar;Barragán-Felipe, Alejandro;García-Amián, Josue;Cala-Carrillo, Maria Jesus;Bascón-Díaz, Miguel Jesús:
CONSTRUCCION Y LEGITIMACION DEL CONOCIMIENTO EN LAS AULAS. DISCURSO EDUCATIVO Y UNIVERSIDAD. Comunicación en congreso. JORNADAS DE DESARROLLO HUMANO Y EDUCACIÓN (4.2005.ÁLCALA DE HENARES, MADRID). ÁLCALA DE HENARES, MADRID. 2005
Cubero-Perez, Rosario;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cubero-Pérez, Mercedes;Barragán-Felipe, Alejandro;Santamaria-Santigosa, Andres;García-Amián, Josue;Prados-Gallardo, Mª Del Mar;Bascón-Díaz, Miguel Jesús:
LA CONSTRUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO PSICOLÓGICO: UN ESTUDIO DE LA INTERACCIÓN Y EL DISCURSO EN LAS AULAS UNIVERSITARIAS. LAS FUENTES DE VALIDACIÓN DEL CO. Comunicación en congreso. I REUNIÓN CIENTÍFICA INTERNACIONAL SOBRE ETNOGRAFÍA Y EDUCACIÓN () (.2004.TALAVERA DE LA REINA, TOLEDO). TALAVERA DE LA REINA, TOLEDO. 2004
Cubero-Perez, Rosario;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cubero-Pérez, Mercedes;Santamaria-Santigosa, Andres;Prados-Gallardo, Mª Del Mar;Barragán-Felipe, Alejandro:
KNOWLEDGE CONSTRUCTION AND EDUCATIONAL DISCOURSE.. Comunicación en congreso. XVIII TH BIENNIAL ISSBD MEETING (18.2004.GANTE, BÉLGICA). GANTE, BÉLGICA. 2004
Cubero-Perez, Rosario;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cubero-Pérez, Mercedes;Prados-Gallardo, Mª Del Mar;Santamaria-Santigosa, Andres;Barragán-Felipe, Alejandro;García-Amián, Josue;Bascón-Díaz, Miguel Jesús:
LA CONSTRUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO PSICOLÓGICO: UN ESTUDIO DE LA INTERACCIÓN Y EL DISCURSO EN LAS AULAS UNIVERSITARIAS. LA CREACIÓN Y EL MANTENIMIENTO D. Comunicación en congreso. I REUNIÓN CIENTÍFICA INTERNACIONAL SOBRE ETNOGRAFÍA Y EDUCACIÓN () (.2004.TALAVERA DE LA REINA, TOLEDO). TALAVERA DE LA REINA, TOLEDO. 2004
Cubero-Perez, Rosario;Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Santamaria-Santigosa, Andres;Prados-Gallardo, Mª Del Mar;Barragán-Felipe, Alejandro:
KNOWLEDGE CONSTRUCTION AND EDUCATIONAL DISCOURSE. Poster en Congreso. BIENNIAL MEETING ISSBD (18.2004.GHENT, BELGIUM). GHENT, BELGIUM. 2004
Cubero-Perez, Rosario;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cubero-Pérez, Mercedes;Santamaria-Santigosa, Andres;Prados-Gallardo, Mª Del Mar;García-Amián, Josue;Bascón-Díaz, Miguel Jesús;Barragán-Felipe, Alejandro:
KNOWLEDGE CONSTRUCTION ON PSYCHOLOGY IN UNIVERSITY CLASSROOM. Comunicación en congreso. INTERNATIONAL WORKSHOP ON CULTURAL- HISTORICAL TRADITIONS. () (.2003.SEVILLA, ESPAÑA). Santander (ESPAÑA). 2003
Cubero-Pérez, Mercedes;Rubio-Martin, David:
THE CONSTRUCTION OF KNOWLEDGE FROM THE HISTORICAL-CULTURAL PSYCHOLOGY. Comunicación en congreso. CONGRESS OF INTERNATIONAL SOCIETY FOR CULTURAL RESEARCH AND ACTIVITY THEORY (5.2002.AMSTERDAM, HOLANDA). AMSTERDAM, HOLANDA. 2002
Cubero-Perez, Rosario;De La Mata-, M;Cubero-Pérez, Mercedes;Santamaria-Santigosa, Andres;Ignacio-Carmona, María José;Prados-Gallardo, Mª Del Mar;Ramirez-Garrido, Juan Daniel:
CONSTRUCTION OF KNOWLEDGE ON PSYCHOLOGY IN UNIVERSITY CLASSROOM. Comunicación en congreso. CONGRESS OF INTERNATIONAL SOCIETY FOR CULTURAL RESEARCH AND ACTIVITY THEORY (5.2002.AMSTERDAM, HOLANDA). AMSTERDAM, HOLANDA. 2002
Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis:
ESCENARIOS DE ACTIVIDAD Y MODOS DE PENSAMIENTO. Comunicación en congreso. JORNADAS ANDALUZAS DE CALIDAD EN LA ENSEÑANZA UNIVERSITARIA (3.2002.SEVILLA, ESPAÑA). Santander (ESPAÑA). 2002
Santamaria-Santigosa, Andres;García-Amián, Josue;Cubero-Pérez, Mercedes;Ignacio-Carmona, María José;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Rubio-Martin, David;Cala-Carrillo, Maria Jesus;Ramirez-Garrido, Juan Daniel:
TEXTOS ESCOLARES Y REPRESENTACION HOMBRE-MUJER: ANALISIS DE ROLES Y REPRESENTACION SOCIAL. Ponencia en Congreso. NUEVAS PERSPECTIVAS EN LA INTERVENCION PSICOPEDAGOGICA: II. ORIENTACION, EDUCAION ESPECIAL Y FORMACION DEL PROFESORADO (.2002.MADRID, ESPAÑA). . 2002
Cubero-Pérez, Mercedes;Ramirez-Garrido, Juan Daniel;Cala-Carrillo, Maria Jesus;Rubio-Martin, David;Ignacio-Carmona, María José;García-Amián, Josue;Santamaria-Santigosa, Andres;De La Mata-Benítez, Manuel Luis:
EL APRENDIZAJE DE LA CIENCIA COMO CAMBIO CONCEPTUAL: UNA REVISION DESDE LOS POSTULADOS CONSTRUCTIVISTAS.. Comunicación en congreso. NUEVAS PERSPECTIVAS EN LA INTERVENCION PSICOPEDAGOGICA: II. ORIENTACION, EDUCAION ESPECIAL Y FORMACION DEL PROFESORADO (.2002.MADRID, ESPAÑA). . 2002
Ramirez-Garrido, Juan Daniel;Cubero-Pérez, Mercedes:
THE HETEROGENEITY OF MIND: THE RELATIONSHIP BETWEEN ACTIVITY SETTING AND MIND. Comunicación en congreso. III CONFERENCE FOR SOCIOCULTURAL RESEARCH (3) (3.2000.CAMPINAS, SAO PAULO, BRASIL). CAMPINAS, SAO PAULO, BRASIL. 2000
Ramirez-Garrido, Juan Daniel;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cubero-Pérez, Mercedes;Sanchez-Medina, Jose Antonio;Santamaria-Santigosa, Andres:
ADULT EDUCATION AND MODES OF DISCOURSE IN CLASSROOM INTERACTIONS. Comunicación en congreso. THIRD EUROPEAN CONFERENCE FOR RESEARCH ON LEARNING AND INSTRUCTION. (3) (3.1999.MADRID). . 1999
Ramirez-Garrido, Juan Daniel;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cubero-Pérez, Mercedes;Sanchez-Medina, Jose Antonio;Santamaria-Santigosa, Andres:
COGNITIVE PROCESSES AND CULTURAL CHANGE. THE RELEVANCE OF SOCIOCULTURAL APPROACH IN ADULT EDUCATION. Comunicación en congreso. THIRD EUROPEAN CONFERENCE FOR RESEARCH ON LEARNING AND INSTRUCTION. (3) (3.1999.MADRID). . 1999
Cubero-Pérez, Mercedes:
ACTIVITY SETTING, MODES OF DISCOURSE AND WAYS OF THINKING. Comunicación en congreso. CONGRESS OF THE INTERNATIONAL SOCIETY FOR CULTURAL RESEARCH AND ACTIVITY (4.1998.UNIVERSITY OF AARTHUS. DENMARK). UNIVERSITY OF AARTHUS. DENMARK. 1998
Santamaria-Santigosa, Andres;Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Sanchez-Medina, Jose Antonio:
SEMIOTICALLY MEDIATED ACTION AS A UNIT OF ANALYSIS IN SOCIO-CULTURA RESEARCH: A THEORETICAL AND EMPIRICAL APPROACH. Comunicación en congreso. CONGRESS OF THE INTERNATIONAL SOCIETY FOR CULTURAL RESEARCH AND ACTIVITY (4.1998.UNIVERSITY OF AARTHUS. DENMARK). UNIVERSITY OF AARTHUS. DENMARK. 1998
Cubero-Pérez, Mercedes:
DISCOURSE CONSTRUCTION-I: DISCOURSE, SELF AND SETTING. Comunicación en congreso. CONGRESS OF THE INTERNATIONAL SOCIETY FOR CULTURAL RESEARCH AND ACTIVITY (4.1998.UNIVERSITY OF AARTHUS. DENMARK). UNIVERSITY OF AARTHUS. DENMARK. 1998
Cubero-Pérez, Mercedes:
DISCOURSE CONSTRUCTION-II: SOCIAL CONSTRUCTION OF KNOWLEDGE. Comunicación en congreso. CONGRESS OF THE INTERNATIONAL SOCIETY FOR CULTURAL RESEARCH AND ACTIVITY (4.1998.UNIVERSITY OF AARTHUS. DENMARK). UNIVERSITY OF AARTHUS. DENMARK. 1998
Cubero-Pérez, Mercedes:
DISCOURSE CONSTRUCTION-II: SOCIAL CONSTRUCTION OF KNOWLEDGE. Comunicación en congreso. CONGRESS OF THE INTERNATIONAL SOCIETY FOR CULTURAL RESEARCH AND ACTIVITY (4.1998.UNIVERSITY OF AARTHUS. DENMARK). UNIVERSITY OF AARTHUS. DENMARK. 1998
Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis:
CONOCIMIENTO COTIDIANO Y CONOCIMIENTO ESCOLAR: UN ANALISIS DESDE LA HETEROGENEIDAD DEL PENSAMIENTO. Comunicación en congreso. JORNADAS DE PSICOLOGIA DEL PENSAMIENTO (1.1998.SANTIAGO COMPOSTELA, ESPAÑA). SANTIAGO COMPOSTELA, ESPAÑA. 1998
Cubero-Pérez, Mercedes;Ramirez-Garrido, Juan Daniel:
ESCENARIOS DE ACTIVIDAD, TIPOS DE PENSAMIENTO Y MODOS DE DISCURSO: UN ESTUDIO EMPIRICO. Comunicación en congreso. JORNADAS DE PSICOLOGIA DEL PENSAMIENTO (1.1998.SANTIAGO COMPOSTELA, ESPAÑA). SANTIAGO COMPOSTELA, ESPAÑA. 1998
Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Santamaria-Santigosa, Andres:
ANALYSING CONVERSATIONAL AND SEMIOTIC MEANS IN LITERACY ACTIVITIES. Comunicación en congreso. II CONFERENCE FOR SOCIOCULTURAL RESEARCH (.1996.GINEBRA-SUIZA). GINEBRA-SUIZA. 1996
Cubero-Pérez, Mercedes;Ramirez-Garrido, Juan Daniel:
MODES OF DISCOURSE - WAYS OF THINKING. Comunicación en congreso. II CONFERENCE FOR SOCIOCULTURAL RESEARCH (.1996.GINEBRA-SUIZA). GINEBRA-SUIZA. 1996
Cubero-Pérez, Mercedes:
ACTIVITY SETTING AND WAYS OF THINKING. Comunicación en congreso. IIND CONFERENCE FOR SOCIOCULTURAL RESEARCH (2) (2.1996.GINEBRA, SUIZA). GINEBRA, SUIZA. 1996
Cubero-Pérez, Mercedes;Santamaria-Santigosa, Andres:
LA INTERACCIÓN SOCIAL Y EL DIÁLOGO COMO RECURSOS METODOLÓGICOS EN LAS AULAS DE EDUCACIÓN DE PERSONAS ADULTAS.. Comunicación en congreso. III JORNADAS DE INFANCIA Y APRENDIZAJE-C,L&E (.1995.MADRID). . 1995
Cubero-Pérez, Mercedes:
COORDINACIÓN DE LA SESIÓN-SIMPOSIUM 2A.6: EDUCACIÓN DE ADULTOS. Comunicación en congreso. III JORNADAS DE INFANCIA Y APRENDIZAJE-C,L&E (.1995.MADRID). . 1995
Cubero-Pérez, Mercedes;Marco-Macarro, María Jose:
REFLEXIONES SOBRE EL QUÉ Y EL CÓMO DE LA EVALUACIÓN. Comunicación en congreso. III JORNADAS DE INFANCIA Y APRENDIZAJE-C,L&E (.1995.MADRID). . 1995
Santamaria-Santigosa, Andres;Cubero-Pérez, Mercedes;Marco-Macarro, María Jose:
A SOCIOCULTURAL APPROACH TO STUDY OF LITERACY ACTIVITIES. LITERACY AS A CONSTRUCTION OF A TEXT. Comunicación en congreso. IST CONFERENCE FOR SOCIOCULTURAL RESEARCH (1) (1.1992.MADRID, ESPAÑA). . 1992
Ramirez-Garrido, Juan Daniel;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cubero-Pérez, Mercedes;Sanchez-Medina, Jose Antonio;Santamaria-Santigosa, Andres:
A CONVERSATIONAL AND SEMIOTIC ANALYSIS OF INTERACTIONS IN ADULT EDUCATION. Comunicación en congreso. VTH EUROPEAN CONFERENCE ON DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY (5) (5.1992.SEVILLA, ESPAÑA). Santander (ESPAÑA). 1992
Cubero-Pérez, Mercedes:
HOW TO STUDY THE INFLUENCE OF A NEW ACTIVITY CONTEXT IN EVERYDAY COGNITION. Comunicación en congreso. IST CONFERENCE FOR SOCIOCULTURAL RESEARCH (1) (1.1992.MADRID, ESPAÑA). . 1992
Cubero-Pérez, Mercedes:
THE INFLUENCE OF ADULT EDUCATION IN THE EVOLUTION OF EVERYDAY COGNITION. Poster en Congreso. VTH EUROPEAN CONFERENCE ON DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY (5) (5.1992.SEVILLA, ESPAÑA). Santander (ESPAÑA). 1992
Ramirez-Garrido, Juan Daniel;Cubero-Pérez, Mercedes;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Sanchez-Medina, Jose Antonio;Santamaria-Santigosa, Andres:
SCHOOLING'S INFLUENCE ON CLUSTERING AND RECALL IN ADULT SUBJECTS. Comunicación en congreso. THIRD EUPOPEAN CONFERENCE ON DEVELOPMENT PSYCHOLOGY (3) (3.1988.BUDAPEST HUNGRÍA). BUDAPEST HUNGRÍA. 1988
Ramirez-Garrido, Juan Daniel;De La Mata-Benítez, Manuel Luis;Cubero-Pérez, Mercedes;Sanchez-Medina, Jose Antonio;Santamaria-Santigosa, Andres:
REGULATORY SPEECH IN ILLITERATE ADULTS: CATEGORIES FOR THE ANALYSIS OF SPEECH AND ACTION. Comunicación en congreso. THIRD EUPOPEAN CONFERENCE ON DEVELOPMENT PSYCHOLOGY (3) (3.1988.BUDAPEST HUNGRÍA). BUDAPEST HUNGRÍA. 1988
Cubero-Pérez, Mercedes:
What kind of interactive and discursive structures teachers and students interact through into university classrooms? . Comunicación en congreso. . .