Campos-Mesa, M.C.;Rosendo, Marta;Morton, Kevin;DelCastillo-Andrés, Óscar:
Effects of the implementation of an intervention based on falls education programmes on an older adult population practising pilates¿a pilot study. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2023. Vol: 20. Núm: 2. Pág. 1-11. 10.3390/ijerph20021246.
Campos-Mesa, M.C.;Prieto-alegre, Nerea;Toronjo-Hornillo, Luis;DelCastillo-Andrés, Óscar:
Efectos de un programa de judo utilitario adaptado sobre un adulto de 54 años. Estudio de caso. Revista Iberoamericana de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte. 2022. Vol: 11. Núm: 2. Pág. 1-14. 10.24310/riccafd.2022.v11i3.14376.
Campos-Mesa, M.C.;Castañeda-Vazquez, Carolina;DelCastillo-Andrés, Óscar;González-Campos, Gloria:
Augmented Reality and the Flipped Classroom¿ A Comparative Analysis of University Student Motivation in Semi-Presence-Based Education Due to COVID-19:. Sustainability. 2022. Vol: 14. Núm: 2319. 10.3390/su14042319.
Campos-Mesa, M.C.;DelCastillo-Andrés, Óscar;Toronjo-Hornillo, Luis;Castañeda-Vazquez, Carolina:
The effect of adapted utilitarian Judo, as an educational innovation, on fear-of-falling syndrome. Sustainability. 2020. Vol: 12. Núm: 10. Pág. 1-10.
Lara-bocanegra, Alejandro;Garcia-Fernandez, Jeronimo;Bohórquez-Gómez-Millán, M. Rocío;DelCastillo-Andrés, Óscar:
Learn to e-entrepreneur: valuation of the entrepreneurial initiative in future teachers in e.s.o., bachillerato, f.p. and language teaching. Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA). 2020. Vol: 4. Núm: 2. Pág. 281-298. http://doi.org/10.5281/zenodo.3934695.
Campos-Mesa, M.C.;Castañeda-Vazquez, Carolina;Toronjo-Hornillo, Luis;Cachón-Zagalaz, Javier;DelCastillo-Andrés, Óscar:
Incidencia de caídas y necesidad de formación en técnicas protegidas y seguras de caer (Safe Fall) en practicantes de deportes de tabla.. Journal of Sport and Health Research. 2020. Vol: 12. Pág. 97-106.
DelCastillo-Andrés, Óscar;Toronjo-Hornillo, Luis;Toronjo, María Teresa;Cachón-Zagalaz, Javier;Campos-Mesa, M.C.:
Adapted Utilitarian Judo: The Adaptation of a Traditional Martial Art as a Program for the Improvement of the Quality of Life in Older Adult Populatio. Societies. 2018. Vol: 8. Núm: 57. Pág. 57-75. 10.3390/soc8030057 .
DelCastillo-Andrés, Óscar;Campos-Mesa, M.C.;Grande -pirajno, Miguel ;Toronjo-Hornillo, Luis:
Caídas no intencionadas en el fútbol italiano: Estudio de casos para el análisis de la pertinencia de los programas proactivos de prevención de lesion. Journal of Sport and Health Research. 2018. Vol: 10. Núm: 1. Pág. 203 -208.
DelCastillo-Andrés, Óscar;Toronjo-Hornillo, Luis;Rodríguez-López, Manuel;Castañeda-Vazquez, Carolina;Campos-Mesa, M.C.:
Children¿s Improvement of a Motor Response during Backward Falls through the Implementation of a Safe Fall Program. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2018. Vol: 15. Núm: 12. Pág. 2669-2678. https://doi.org/10.3390/ijerph15122669.
Toronjo-Hornillo, Luis;Castañeda-Vazquez, Carolina;Campos-Mesa, M.C.;González-Campos, Gloria;Corral-Pernía, Juan Antonio;Chacón-Borrego, Fátima;DelCastillo-Andrés, Óscar:
Effects of the Aplication of a Program of Adapted Utilitarian Judo (JUA) on the Fear of Falling Syndrome (FOF) for the Health Sustainability of the El. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2018. Vol: 15. Pág. 1-9. https://doi.org/10.3390/ijerph15112526 .
DelCastillo-Andrés, Óscar;Campos-Mesa, M.C.;Grande -pirajno, Miguel ;Castañeda-Vazquez, Carolina;Toronjo-Hornillo, Luis:
Análisis de la posición de cadera y rodillas para la prevención del daño provocado por una caída hacia atrás. Revista Horizonte. 2018. Vol: 9. Núm: 0. Pág. 2-2.
Toronjo-Hornillo, Luis;DelCastillo-Andrés, Óscar;Zagalaz-Sanchez, Maria Luisa:
Effect of the Safe Fall Programme on Children¿s Health and Safety: Dealing Proactively with Backward Falls in Physical Education Classes.. Sustainability. 2018. Vol: 10. Pág. 1-8. 10.3390/su10041168 .
Toronjo-hornillos, Luis;DelCastillo-Andrés, Óscar;Campos-Mesa, M.C.;Díaz-bernier, Victor Manuel;Zagalaz-Sanchez, Maria Luisa:
sustainability. Sustainability. 2018. Vol: 10. Núm: 4. Pág. 1-10. 10.3390/su10041168.
DelCastillo-Andrés, Óscar;Campos-Mesa, M.C.;Castañeda-Vazquez, Carolina;González-Campos, Gloria:
ESTUDIO OBSERVACIONAL DEL SEXISMO EN LA EDUCACIÓN FÍSICA DEL SUR DE ESPAÑA. MOVIMENTO REVISTA DE EDUCAÇAO DA UNIVERSIDADE FEDERAL FLUMINENSE. 2016. Vol: 22. Núm: 1. Pág. 263-278.
Castañeda-Vazquez, Carolina;Campos-Mesa, M.C.;DelCastillo-Andrés, Óscar:
Actividad física y percepción de salud de los estudiantes universitarios. Revista de la Facultad de Medicina. 2016. Vol: 64. Núm: 2. Pág. 277-284. http://dx.doi.org/10.15446/revfacmed.v64n2.53068.
DelCastillo-Andrés, Óscar;Campos-mesa, María Del Carmen ;Castañeda-vázquez, Carolina;González-Campos, Gloria:
ESTUDO OBSERVACIONAL DO SEXISMO EDUCAÇÃO NA FÍSICA DO SUL DA ESPANHA. Movimento (Porto Alegre). 2016. Vol: 22. Núm: 1. Pág. 263-278.
Campos-Mesa, M.C.;DelCastillo-Andrés, Óscar;Castañeda-Vazquez, Carolina;Toronjo-Hornillo, Luis:
EDUCAJUDO: INNOVACIÓN EDUCATIVA Y DE SALUD EN MAYORES. APRENDIENDO A CAERSE (YOKO-UKEMI). Revista Iberoamericana de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte. 2015. Vol: 4. Núm: 3. Pág. 1-10.
González-Campos, Gloria;Del Castillo-Andrés, Óscar;Romero-Granados, Santiago:
Análisis del control de la actitud en jugadores de un equipo de fútbol. Journal of Sport and Health Research. 2014. Vol: 6. Núm: 3. Pág. 241-252.
Romero-Granados, Santiago;Del Castillo-Andrés, Óscar;Romero-Granados, Santiago;González-ramnírez, Teresa;Campos-Mesa, Mª Carmen:
Gender equity in Physical Education: the use of language. Motriz. Revista de Educação Física. 2014. Vol: 20. Núm: 3. Pág. 239-248. dx.doi.org/10.1590/S1980-65742014000300001.
Del Castillo-Andrés, Óscar;Campos -mesa, Maria Del Carmen;Ries-., Francis:
Gender equality in Physical Education from the perspective of Achievement Goal Theory. Journal of Sport and Health Research. 2013. Vol: 5. Núm: 1. Pág. 57-70.
Del Castillo-Andrés, Óscar;Romero-Granados, Santiago;González-Ramírez, Teresa;Campos-Mesa, M.C.:
GENDER EQUITY IN PHYSICAL EDUCATION: THE USE OF INFORMATION. Sex Roles. 2012. Vol: 66. Núm: 1,2. Pág. 108-121. 10.1007/s11199-011-0103-5.
Ries-., Francis;Castañeda-Vazquez, Carolina;Campos -mesa, María Del Carmen ;Del Castillo-Andrés, Óscar:
Relaciones entre ansiedad-rasgo y ansiedad-estado en competiciones deportivas. Cuadernos de Psicología del Deporte. 2012. Vol: 12. Núm: 2. Pág. 9-16.
Del Castillo-Andrés, Óscar:
La equidad de género en Educación Física: influencia de los medios de comunicación. Publicación Periódica Errónea. 2012. Vol: 40. Núm: 1. Pág. 63-72.
Campos-Mesa, M.C.;Ries-., Francis;Del Castillo-Andrés, Óscar:
Análisis de las competencias adquiridas y utilizadas por los egresados maestros en educación física. RICYDE: Revista Internacional de Ciencias del Deporte. 2011. Vol: V I I . Núm: 2 4. Pág. 2 1 6- 229. 1 0 . 5 2 3 2 / r i c y d e 2 0 1 1 . 0 2 4 0 .
Del Castillo-Andrés, Óscar;Corral-Pernía, Juan Antonio:
El profesorado frente a la discriminación de género: uso de la retroalimentación. Cultura y Educación. 2011. Vol: 23. Núm: 4. Pág. 487-498. http://dx.doi.org/10.1174/113564011798392415.
Corral-Pernía, Juan Antonio;Del Castillo-Andrés, Óscar:
LA VALORACIÓN DEL VO2 MAX. Y SU RELACIÓN CON EL RIESGO CARDIOVASCULAR COMO MEDIO DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE. Cuadernos de Psicología del Deporte. 2010. Pág. 25-30.
Del Castillo-Andrés, Óscar;Corral-Pernía, Juan Antonio:
EL PROFESORADO FRENTE A LA DISCRIMINACIÓN DE GÉNERO: USO DE LA RETROALIMENTACIÓN. Cultura y Educación. 2010. Vol: 23. Núm: 4. Pág. -487--498.