Espejo-Romero, Ramon:
Spain's Francoist Broadway: American Musicals in Madrid, 1955-1975. Revista Alicantina de Estudios Ingleses. 2022. Núm: 37. Pág. 57-80.
Espejo-Romero, Ramon:
Tennessee Williams's Misunderstood 'Memory Play': Re-Imagining Amanda Wingfield in The Glass Menagerie. Anglia. 2021. Vol: 139. Núm: 3. Pág. 475-493.
Espejo-Romero, Ramon:
When Young Playwrights Are Kept Awake Because of History: Cultural Memory and Amnesia in Recent American Plays. Journal of Contemporary Drama in English. 2021. Vol: 9. Núm: 2. Pág. 263-280.
Espejo-Romero, Ramon:
Los otros 'chicos de la banda': Homosexualidad y teatro norteamericano en España, 1956-1975. Bulletin of Spanish Studies. 2020. Núm: Mayo.
Espejo-Romero, Ramon:
Los otros 'chicos de la banda': Homosexualidad y teatro norteamericano en España, 1956-1975. Bulletin of Spanish Studies. 2020.
Espejo-Romero, Ramon:
The Teatro Fronterizo's White Whale: José Sanchis Sinisterra, Herman Melville and Moby-Dick. Bulletin of Contemporary Hispanic Studies. 2019. Vol: 1. Núm: 1. Pág. 31-44.
Espejo-Romero, Ramon:
Noelia Hernando Real. Voces contra la mediocridad. La vanguardia teatral de los Provincetown Players, 1915-1922. The Eugene O'Neill Review. 2018. Vol: 39. Núm: 1. Pág. 174-178.
Espejo-Romero, Ramon:
La orfandad del canon dramático norteamericano: en la muerte de Edward Albee (1928-2016). Nexus. 2016. Núm: 2. Pág. 124-129. https://aedean.org/NEXUS/nexus-2016-02.pdf.
Espejo-Romero, Ramon:
Conceptualizing Americanness: US Drama in Spain, 1910-1930. The Comparatist. 2016. Vol: 40. Pág. 299-318.
Espejo-Romero, Ramon:
TEACHING EARLY AMERICAN WRITING IN SOUTHERN SPAIN: DOMESTICATING THE FOREIGN AND DISTANT. THE AUSTRALASIAN JOURNAL OF AMERICAN STUDIES. 2010. Vol: 29. Núm: 1. Pág. 76-101.
Espejo-Romero, Ramon:
ALL MY SONS. SAN FRANCISCO ACTORS THEATRE. SAN FRANCISCO, CA. 7 MAY-25 JUNE 2010. DIRECTED BY JOYCE HENDERSON.. THE ARTHUR MILLER JOURNAL. 2010. Pág. 59-62.
Espejo-Romero, Ramon:
NEGOTIATING TRANSCENDENTALISM, ESCAPING "PARADISE": HERMAN MELVILLE'S MOBY-DICK. European Journal of American Studies. 2010. Vol: 2010. Núm: 2. Pág. ELECTRÓNICA-ELECTRÓNICA.
Espejo-Romero, Ramon:
"OZIEBLO, BARBARA, AND JERRY DICKEY. SUSAN GLASPELL AND SOPHIE TREADWELL. OXON AND NEW YORK: ROUTLEDGE, 2008". Revista de Estudios Norteamericanos. 2009. Núm: 13. Pág. 95-103.
Espejo-Romero, Ramon:
SILENCING THE CENTER(S) IN AMERICAN TRAVEL WRITING: FROM WASHINGTON IRVING TO "GLOBE TREKKER". European English Messenger. 2008. Pág. 20-27.
Espejo-Romero, Ramon:
SOME NOTES ABOUT ARTHUR MILLER S DRAMA IN FRANCOIST SPAIN: TOWARDS A EUROPEAN HISTORY OF MILLER. Journal Of American Studies. 2005. Vol: 39. Núm: 3. Pág. 485-509.
Espejo-Romero, Ramon:
"EDWARD ALBEE: TOWARDS AN UNDERSTANDING OF DEATH". Revista de Estudios Norteamericanos. 2004. Núm: 10. Pág. 83-94.
Espejo-Romero, Ramon:
"TRADUCCIONES AL ESPAÑOL DE ARTHUR MILLER 1950-1952.". TRANS: Revista de Traductología. 2003. Pág. 125-132.
Espejo-Romero, Ramon:
"RUSSELL DINAPOLI. THE ELUSIVE PROMINENCE OF MAXWELL ANDERSON'S WORKS IN THE AMERICAN DRAMA". VALENCIA. U. DE VALENCIA, 2002". Revista de Estudios Norteamericanos. 2003. Núm: 9. Pág. 135-137.
Espejo-Romero, Ramon:
"DEATH OF A SALESMAN, DE ARTHUR MILLER, EN ESPAÑA DURANTE LOS AÑOS 50.". Atlantis: Journal of the Spanish Association for Anglo-American Studies. 2002. Vol: XXIV. Núm: 1. Pág. 85-107.
Espejo-Romero, Ramon:
"NATURALISMO Y EXPRESIONISMO EN THE HAIRY APE, DE EUGENE O'NEILL.". Babel A.F.I.A.L.. 2001. Núm: 10. Pág. 53-67.
Espejo-Romero, Ramon:
"PAISAJES INTERIORES DE DESOLACIÓN [ESTUDIO CRÍTICO DE UN HOMBRE ÍNTEGRO, DE ANTONIO ESTRADA.]". Art Teatral. 2001. Núm: 16. Pág. 93-94.
Espejo-Romero, Ramon:
"DEATH OF A SALESMAN, DE ARTHUR MILLER, REESTRENADA Y REEDITADA EN ESPAÑA.". Atlantis: Journal of the Spanish Association for Anglo-American Studies. 2001. Vol: XXIII. Núm: 2. Pág. 215-220.
Espejo-Romero, Ramon:
"LA ETAPA 'EXPRESIONISTA' DE EUGENE O'NEILL.". Assaig de teatre. 2001. Núm: 28. Pág. 159-175.
Espejo-Romero, Ramon:
EL AUTO-EXILIO COMO ESTRATEGIA DE ADECUACION AL MEDIO. REDEN: Revista Española de Estudios Norteamericanos. 2000. Vol: 19-20. Pág. 9-18.
Espejo-Romero, Ramon:
"TOM WOLFE'S THE BONFIRE OF THE VANITIES: A NINETEENTH-CENTURY NOVEL OF THE 1980S.". Estudios Ingleses de la Universidad Complutense. 1999. Núm: 7. Pág. 177-186.
Espejo-Romero, Ramon;Portillo-Garcia, Rafael:
"UNA BIBLIOTECA COLONIAL BRITÁNICA EN EL SUR DE ESPAÑA: LOS FONDOS INGLESES DE RIOTINTO.". Atlantis: Journal of the Spanish Association for Anglo-American Studies. 1998. Vol: XX. Núm: 1. Pág. 177-192.
Espejo-Romero, Ramon:
WHO'S AFRAID OF VIRGINIA WOOLF? DE EDWARD ALBEE, EN ESPAÑA, Y SU POSTERIOR INFLUENCIA EN EL TEATRO DE ALFONSO PASO. REDEN: Revista Española de Estudios Norteamericanos. 1998. Vol: 9. Núm: 15-16. Pág. 111-122.
Espejo-Romero, Ramon:
"LA VERSIÓN CATALANA DE WHO'S AFRAID OF VIRGINIA WOOLF?, DE EDWARD ALBEE: EL CASO DE UN ORIGINAL DOBLEMENTE TRAICIONADO.". TRANS: Revista de Traductología. 1997. Núm: 2. Pág. 83-90.
Espejo-Romero, Ramon:
"EDWARD ALBEE 1997: ¿QUIÉN TEME A VIRGINIA WOOLF?. TRAD. Y ED. DE ALBERTO MIRA. MADRID: CÁTEDRA ('LETRAS UNIVERSALES'). PP. 223.". Atlantis: Journal of the Spanish Association for Anglo-American Studies. 1997. Vol: XIX. Núm: 2. Pág. 257-262.
Espejo-Romero, Ramon:
"SEA-ANEMONES AND ROCKS: EDITH WHARTON'S THE HOUSE OF MIRTH IN THE CONTEXT OF AMERICAN NATURALISM.". Revista de Estudios Norteamericanos. 1997. Núm: 5. Pág. 29-47.
Espejo-Romero, Ramon:
"HISTORIA DEL ZOO, DE EDWARD ALBEE, Y EL TEATRO INDEPENDIENTE ESPAÑOL.". Atlantis: Journal of the Spanish Association for Anglo-American Studies. 1997. Vol: XIX. Núm: 2. Pág. 65-76.