Palacios-Rodríguez, Antonio;CARMEN LLORENTE-CEJUDO;Cabero-Almenara, Julio:
Editorial: Educational digital transformation: new technological challenges for competence development. Frontiers in Education. 2023. Vol: 8. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1267939.
Cabero-Almenara, Julio;CARMEN LLORENTE-CEJUDO;Valencia-ortiz, Rubicelia;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Nativos e inmigrantes digitales en el contexto de la COVID-19. Las contradicciones de una diversidad de mitos. Texto Livre: Linguagem e Tecnologia. 2023. Vol: 16. https://doi.org/10.1590/1983-3652.2023.42233.
Cabero-Almenara, Julio;CARMEN LLORENTE-CEJUDO;Palacios-Rodríguez, Antonio;Gallego-Pérez, Óscar Manuel:
Degree of Acceptance of Virtual Reality by Health Sciences Students. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2023. Vol: 20. Núm: 8. https://doi.org/10.3390/ijerph20085571.
Palacios-Rodríguez, Antonio;Guillén-gámez, Francisco David;Cabero-Almenara, Julio;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús:
Teacher Digital Competence in the stages of Compulsory Education according to DigCompEdu: The impact of demographic predictors on its development. Interaction Design and Architecture. 2023. Vol: 58. Pág. 115-132. https://doi.org/10.55612/s-5002-057-007.
Jiménez-sierra, Ángel Alfonso;Ortega-iglesias, Jorge Mario;Cabero-Almenara, Julio;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Development of the teacher¿s technological pedagogical content knowledge (TPACK) from the Lesson Study: A systematic review. Frontiers in Education. 2023. Vol: 8. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1078913.
Rubio , María;Cabero-Almenara, Julio;CARMEN LLORENTE-CEJUDO;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Study of teachers¿ digital competence in Official Language Schools in Andalusia (Spain) and its relationships with gender and age variables. Aloma. 2023. Vol: 41. Núm: 1. Pág. 51-58. https://doi.org/10.51698/aloma.2023.41.1.51-58.
Boté-vericad, Juan-josé;Palacios-Rodríguez, Antonio;Gorchs-molist, Montse;CARMEN LLORENTE-CEJUDO:
Comparison of the teaching of digital competences between health science faculties in Andalusia and Catalonia. Educación Médica. 2023. Vol: 24. Núm: 2. https://doi.org/10.1016/j.edumed.2023.100791.
Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús;Palacios-Rodríguez, Antonio;Martín- Párraga , Lorena;Serrano-Hidalgo, Manuel:
Development of Digital Teaching Competence: Pilot Experience and Validation through Expert Judgment. Education Sciences. 2023. Vol: 13. Núm: 1. https://doi.org/10.3390/educsci13010052.
Cabero-Almenara, Julio;De La Portilla-De Juan, Fernando;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Technology-Enhanced Learning in Health Sciences: Improving the Motivation and Performance of Medical Students with Immersive Reality. Applied Sciences. 2023. Vol: 13. Núm: 14. https://doi.org/10.3390/app13148420.
Cabero-Almenara, Julio;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Digital Teaching Competence According to the DigCompEdu Framework. Comparative Study in Different Latin American Universities. Journal of New Approaches in Educational Research : NAER. 2023. Vol: 12. Núm: 2. Pág. 276-291. http://dx.doi.org/10.7821/naer.2023.7.1452.
Cabero-Almenara, Julio;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús;Palacios-Rodríguez, Antonio:
T-MOOC, cognitive load and performance: analysis of an experience. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado. 2023. Vol: 26. Núm: 1. Pág. 99-113. https://doi.org/10.6018/reifop.542121.
Rubio , María;Cabero-Almenara, Julio;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Digital Innovation in Language Teaching¿Analysis of the Digital Competence of Teachers according to the DigCompEdu Framework. Education Sciences. 2023. Vol: 13. Núm: 4. https://doi.org/10.3390/educsci13040336.
Cabero-Almenara, Julio;Barroso-Osuna, Julio Manuel;CARMEN LLORENTE-CEJUDO;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Validación del marco europeo de competencia digital docente mediante ecuaciones estructurales. Revista Mexicana de Investigación Educativa. 2022. Vol: 27. Núm: 92. Pág. 185-208.
Martín- Párraga , Lorena;Palacios-Rodríguez, Antonio;Gallego-Pérez, Óscar Manuel:
¿Jugamos o gamificamos? Evaluación de una experiencia formativa sobre gamificación para la mejora de las competencias digitales del profesorado univer. Alteridad: Revista de Educación. 2022. Vol: 17. Núm: 1. Pág. 36-49. https://doi.org/10.17163/alt.v17n1.2022.03.
Cabero-Almenara, Julio;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús;Palacios-Rodríguez, Antonio;Guillén-gámez, Francisco David:
Digital Competence of university students with disabilities and factors that determine it. A descriptive, inferential and multivariate study. Education and Information Technologies. 2022. Pág. 1-20. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11297-w.
Fernandez-Batanero, Jose Maria;Cabero-Almenara, Julio;Roman-Gravan, Pedro;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Knowledge of university teachers on the use of digital resources to assist people with disabilities. The case of Spain. Education and Information Technologies. 2022. https://doi.org/10.1007/s10639-022-10965-1.
Palacios-Rodríguez, Antonio;Martín- Párraga , Lorena;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús:
Enhancing Digital Competency: Validation of the training proposal for the development of Teaching Digital Competence according to DigCompEdu. Contemporary Education and Teaching Research. 2022. Vol: 3. Núm: 2. Pág. 29-32. https://doi.org/10.47852/bonviewCETR2022030201.
Cabero-Almenara, Julio;Serrano-Hidalgo, Manuel;Palacios-Rodríguez, Antonio;CARMEN LLORENTE-CEJUDO:
El alumnado universitario como evaluador de materiales educativos en formato t-MOOC para el desarrollo de la Competencia Digital Docente según DigComp. Edutec. 2022. Núm: 81. Pág. 1-17. https://doi.org/10.21556/edutec.2022.81.2503.
Amorós-poveda, Lucía;Cabero-Almenara, Julio;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Pedagogical Patterns for tMOOC as a Social Technology of Relationship. Societies. 2022. Vol: 12. Núm: 2. https://doi.org/10.3390/soc12020047.
Cabero-Almenara, Julio;Valencia-ortiz, Rubicelia;Palacios-Rodríguez, Antonio:
La formación virtual en tiempos de COVID-19. ¿Qué hemos aprendido?. International Journal of Educational Research and Innovation. 2022. Núm: 17. Pág. 14-26. https://doi.org/10.46661/ijeri.6361.
Barroso-Osuna, Julio Manuel;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Expanding the virtual universe of university students.Educational use of augmented reality and contributions of Rafodiun Project. Tecnología, Ciencia y Educación. 2022. Núm: 23. Pág. 137-154. https://doi.org/10.51302/tce.2022.874.
Cabero-Almenara, Julio;Martínez - Pérez, Sandra;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Percepciones del alumnado universitario sobre el uso de tecnologías en actividades educativas y esfuerzo mental invertido. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia. 2022. Vol: 25. Núm: 2. Pág. 305-326. https://doi.org/10.5944/ried.25.2.32714.
Cabero-Almenara, Julio;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Desarrollando competencias digitales y emprendedoras en Pedagogía. Grado de aceptación de una propuesta formativa. Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa. 2022. Vol: 12. Pág. 49-63. https://doi.org/10.6018/riite.522441.
Martínez - Pérez, Sandra;Cabero-Almenara, Julio;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Palacios-Rodríguez, Antonio:
T-MOOC for Initial Teacher Training in Digital Competences: Technology and Educational Innovation. Frontiers in Education. 2022. Vol: 7. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.846998.
Guillén-gámez, Francisco David;Ruiz-Palmero, Julio;Palacios-Rodríguez, Antonio;Martín- Párraga , Lorena:
Formación del profesorado universitario en Competencia Digital: análisis con métodos de investigación correlacionales y comparativos. . Hachetetepé: Revista Científica de Educación y Comunicación. 2022. Núm: 24. https://doi.org/10.25267/Hachetetepe.2022.i24.1101.
Palacios-Rodríguez, Antonio;Cabero-Almenara, Julio;Puentes-puente, Ángel:
Production of Polimedia by University Professors and Degree of Acceptance in the Dominican Republic. Revista Electronica de Investigacion Educativa. 2022. Vol: 24. Núm: e11. Pág. 1-17. https://doi.org/10.24320/redie.2021.24.e11.4366.
Cabero-Almenara, Julio;Guillén-gámez, Francisco David;Ruiz-Palmero, Julio;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Teachers' digital competence to assist students with functional diversity: Identification of factors through logistic regression methods. British Journal of Educational Technology. 2022. Vol: 53. Pág. 41-57. https://doi.org/10.1111/bjet.13151.
Barroso-Osuna, Julio Manuel;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Ampliando el universo virtual del alumnado universitario. Uso educativo de la realidad aumentada y aportaciones del Proyecto Rafodiun. Tecnología, Ciencia y Educación. 2022. Vol: 23. Pág. 137-154.
CARMEN LLORENTE-CEJUDO;Palacios-Rodríguez, Antonio;Fernández-Scagliusi, María Victoria:
Learning Landscapes and Educational Breakout for the Development of Digital Skills of Teachers in Training. Interaction Design and Architecture. 2022. Núm: 53. Pág. 176-190. https://doi.org/10.55612/s-5002-053-009.
Cabero-Almenara, Julio;Martínez - Pérez, Sandra;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús;Palacios-Rodríguez, Antonio:
University Students' Perceptions of the Use of Technologies in Educational Activities and Mental Effort Invested. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia. 2022. Vol: 25. Núm: 2. https://doi.org/10.5944/ried.25.2.32714 .
Romero-Tena, Rosalia;Barragán-Sánchez, Raquel;Martínez - Pérez, Sandra;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Habits, norms and use of technologies at home from a gender perspective in early childhood.. Digital Education Review. 2022. Vol: 41. Pág. 19-31. https://doi.org/10.1344/der.2022.41.19-31.
Palacios-Rodríguez, Antonio;Martín-párraga, Lorena:
Formación del profesorado en la era digital. Nivel de innovación y uso de las TIC según el Marco Común de referencia de la Competencia digital docente. Revista de Investigación y Evaluación. 2021. Vol: 8. Núm: 1. Pág. 38-53. https://doi.org/10.47554/revie2021.8.79.
Cabero-Almenara, Julio;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús;Palacios-Rodríguez, Antonio:
University teaching in times of pandemic. Reflection on the digital skills of Spanish university teachers according to DigCompEdu Framework. Ler Educacao. Revista da Escola Superior de Educacao de Beja. 2021. Vol: 1. Núm: 3. Pág. 28-35.
Palacios-Rodríguez, Antonio:
Estrategia Digital de Educación de Andalucía. Desarrollo de la Competencia Digital Docente. Didáctica, Innovación y Multimedia. 2021. Núm: 39.
Cabero-Almenara, Julio;Guillén-gámez, Francisco David;Ruiz-Palmero, Julio;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Classification models in the digital competence of higher education teachers based on the DigCompEdu Framework: logistic regression and segment tree. Journal of E-Learning and Knowledge Society. 2021. Vol: 17. Núm: 1. Pág. 49-61. https://doi.org/10.20368/1971-8829/1135472.
Cabero-Almenara, Julio;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús;Palacios-Rodríguez, Antonio;Barroso-Osuna, Julio Manuel:
Comparative European DigCompEdu Framework (JRC) and Common Framework for Teaching Digital Competence (INTEF) through expert judgment. Texto Livre: Linguagem e Tecnologia. 2021. Vol: 14. Núm: 1. Pág. 1-12. https://doi.org/10.35699/1983-3652.2021.25740.
Cabero-Almenara, Julio;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús;Palacios-Rodríguez, Antonio:
The Teaching Digital Competence of Health Sciences Teachers. A Study at Andalusian Universities (Spain). International Journal of Environmental Research and Public Health. 2021. Vol: 18. Núm: 5. https://doi.org/10.3390/ijerph18052552.
Cabero-Almenara, Julio;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Palacios-Rodríguez, Antonio;CARMEN LLORENTE-CEJUDO:
Evaluación de t-MOOC universitario sobre competencias digitales docentes mediante juicio de expertos según el Marco DigCompEdu. RED: Revista de Educación a Distancia. 2021. Vol: 21. Núm: 67. http://dx.doi.org/10.6018/red.476891.
Cabero-Almenara, Julio;Barragán-Sánchez, Raquel;Palacios-Rodríguez, Antonio:
DigCompOrg: MARCO DE REFERENCIA PARA LA TRANSFORMACIÓN DIGITAL DE LOS CENTROS EDUCATIVOS ANDALUCES. e-CO: Revista Digital de Educación y Formación del Profesorado. 2021. Núm: 18. Pág. 1-21.
Corujo-Velez, Mª Del Carmen;Barragán-Sánchez, Raquel;Hervás-gómez, Carlos;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Teaching Innovation in the Development of Professional Practices: Use of the Collaborative Blog. Education Sciences. 2021. Vol: 11. Núm: 8. https://doi.org/10.3390/educsci11080390.
Cabero-Almenara, Julio;Palacios-Rodríguez, Antonio:
La evaluación de la educación virtual: las e-actividades. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia. 2021. Vol: 24. Núm: 2. Pág. 169-188. https://doi.org/10.5944/ried.24.2.28994.
Palacios-Rodríguez, Antonio;Martínez-pérez, Sandra;Fernández-robles, Bárbara:
Competencia digital del profesorado. Estrategias de evaluación en tiempos líquidos. Revista Internacional de Pedagogía e Innovación Educativa. 2021. Vol: 2. Núm: 2. Pág. 93-110. https://doi.org/10.51660/ripie.v2i2.89.
Guillén-gámez, Francisco David;Cabero-Almenara, Julio;CARMEN LLORENTE-CEJUDO;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Differential Analysis of the Years of Experience of Higher Education Teachers, their Digital Competence and use of Digital Resources: Comparative Rese. Technology, Knowledge and Learning. 2021. Núm: 1. https://doi.org/10.1007/s10758-021-09531-4.
Romero-Tena, Rosalia;CARMEN LLORENTE-CEJUDO;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Competencias Digitales Docentes desarrolladas por el alumnado del Grado en Educación Infantil: presencialidad vs virtualidad. Edutec. 2021. Núm: 76. Pág. 109-125. https://doi.org/10.21556/edutec.2021.76.2071.
Cabero-Almenara, Julio;Guillén-gámez, Francisco David;Ruiz-Palmero, Julio;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Digital competence of higher education professor according to DigCompEdu. Statistical research methods with ANOVA between fields of knowledge in diffe. Education and Information Technologies. 2021. Vol: 26. Núm: 4. Pág. 4691-4708. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10476-5.
Palacios-Rodríguez, Antonio;Illescas-martínez, Alberto:
Análisis psicométrico y tecnológico de una prueba de evaluación competencial. Revista Internacional de Pedagogía e Innovación Educativa. 2021. Vol: 1. Núm: 1. Pág. 37-68. https://doi.org/10.51660/ripie.v1i1.26.
Cabero-Almenara, Julio;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Estudio de la competencia digital docente en Ciencias de la Salud. Su relación con algunas variables.. Educación Médica. 2021. https://doi.org/10.1016/j.edumed.2020.11.014..
Cabero-Almenara, Julio;Barragán-Sánchez, Raquel;Palacios-Rodríguez, Antonio;Martín- Párraga , Lorena:
Design and Validation of t-MOOC for the Development of the Digital Competence of Non-University Teachers. Technologies. 2021. Vol: 9. Núm: 4. https://doi.org/10.3390/technologies9040084.
Cabero-Almenara, Julio;Romero-Tena, Rosalia;CARMEN LLORENTE-CEJUDO;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Academic Performance and Technology Acceptance Model (TAM) Through a Flipped Classroom Experience: Training of Future Teachers of Primary Education. Contemporary Educational Technology. 2021. Vol: 13. Núm: 3. https://doi.org/10.30935/cedtech/10874.
Cabero-Almenara, Julio;Palacios-Rodríguez, Antonio:
METAREFLEXIÓN SOBRE LA COMPETENCIA DIGITAL DOCENTE: ANÁLISIS DE MARCOS COMPETENCIALES. Revista Panorâmica. 2020. Vol: 32. Pág. 32-48.
Cabero-Almenara, Julio;Romero-Tena, Rosalia;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Evaluation of Teacher Digital Competence Frameworks Through Expert Judgement: the Use of the Expert Competence Coefficient. Journal of New Approaches in Educational Research : NAER. 2020. Vol: 9. Núm: 2. Pág. 275-293. http://dx.doi.org/10.7821/naer.2020.7.578.
Palacios-Rodríguez, Antonio:
LA COMPETENCIA DIGITAL EN TIEMPOS DE DISTANCIA. Revista Panorâmica. 2020. Vol: 32. Pág. 1-2.
Cabero-Almenara, Julio;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Palacios-Rodríguez, Antonio;CARMEN LLORENTE-CEJUDO:
Marcos de Competencias Digitales para docentes universitarios: su evaluación a través del coeficiente competencia experta. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado. 2020. Vol: 23. Núm: 2. Pág. 1-18. https://doi.org/10.6018/reifop.413601.
Cabero-Almenara, Julio;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús;Palacios-Rodríguez, Antonio;Barroso-Osuna, Julio Manuel:
Development of the Teacher Digital Competence Validation of DigCompEdu Check-In Questionnaire in the University Context of Andalusia (Spain). Sustainability. 2020. Vol: 12. Núm: 15. https://doi.org/10.3390/su12156094.
Reyes-moriana, María José;Pérez Rodríguez, Noelia;Palacios-Rodríguez, Antonio:
LA FORMACIÓN ONLINE DESDE LA PERSPECTIVA DEL ESTUDIANTE: UNA PROPUESTA DE MEJORA. Revista Panorâmica. 2020. Vol: 32. Pág. 66-80.
Cabero-Almenara, Julio;Palacios-Rodríguez, Antonio:
FORMACIÓN Y COMPETENCIAS DEL PROFESORADO EN LA ERA DIGITAL. Crónica. 2020. Núm: 5. Pág. 113-127.
Barroso-Osuna, Julio Manuel;CARMEN LLORENTE-CEJUDO;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Competencia e identidad digital en redes sociales. Percepciones del profesorado en formación. Aula. 2020. Vol: 66. Núm: 2. Pág. 53-64. https://doi.org/10.33413/aulahcs.2020.66i2.139.
Palacios-Rodríguez, Antonio;Prendes, Mª Paz:
ENTREVISTA A Mª PAZ PRENDES-ESPINOSA. Revista Panorâmica. 2020. Vol: 32. Pág. 96-98.
Palacios-Rodríguez, Antonio:
NUEVAS ALFABETIZACIONES EN EDUCACIÓN PRIMARIA: EL CASO DE LOS VIDEOJUEGOS COMERCIALES EN ESPAÑA. Revista Panorâmica. 2020. Vol: 29. Pág. 137-153.
Cabero-Almenara, Julio;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Rodríguez-Gallego, M. R.;Palacios-Rodríguez, Antonio:
La Competencia Digital Docente. El caso de las universidades andaluzas. Aula Abierta. 2020. Vol: 49. Núm: 4. Pág. 363-372. https://doi.org/10.17811/rifie.49.4.2020.363-372.
Cabero-Almenara, Julio;Romero-Tena, Rosalia;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Marcos de competencias digitales docentes y su adecuación al profesorado universitario y no universitario. . Revista Caribeña De Investigación Educativa. 2020. Vol: 42. Núm: 2. Pág. 137-158. https://doi.org/10.32541/recie.2020.v4i2.pp137-158.
Romero-Tena, Rosalia;Barragán-Sánchez, Raquel;CARMEN LLORENTE-CEJUDO;Palacios-Rodríguez, Antonio:
The Challenge of Initial Training for Early Childhood Teachers. A Cross Sectional Study of Their Digital Competences. Sustainability. 2020. Vol: 12. Núm: 11. Pág. 4782-4799. https://doi.org/10.3390/su12114782.
Cabero-Almenara, Julio;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Marco Europeo de Competencia Digital Docente «DigCompEdu». Traducción y adaptación del cuestionario «DigCompEdu Check-In».. Edmetic. Revista de Educación Mediatica y Tecnologia Educativa. 2020. Vol: 9. Núm: 1. Pág. 213-234. https://doi.org/10.21071/edmetic.v9i1.12462.
Cabero-Almenara, Julio;Barroso-Osuna, Julio Manuel;Gutiérrez-Castillo, Juan-Jesús;Palacios-Rodríguez, Antonio:
Validación del cuestionario de competencia digital para futuros maestros mediante ecuaciones estructurales. Bordón. 2020. Vol: 72. Núm: 2. Pág. 45-63. http://dx.doi.org/10.13042/Bordon.2020.73436.
Barragán-Sánchez, Raquel;Corujo-Velez, Mª Del Carmen;Palacios-Rodríguez, Antonio;Roman-Gravan, Pedro:
Teaching Digital Competence and Eco-Responsible Use of Technologies: Development and Validation of a Scale. Sustainability. 2020. Vol: 12. Núm: 18. https://doi.org/10.3390/su12187721.
Palacios-Rodríguez, Antonio;Martín-párraga, Lorena:
Teaching in the Digital Galaxy: Study of Spanish Non-University Faculty According to the Common Framework for Teaching Digital Competence. Asia-Pacific Journal of Educational Management Research. 2020. Vol: 5. Núm: 3. Pág. 21-32. http://dx.doi.org/10.21742/ajemr.2020.5.3.02.
Cabero-Almenara, Julio;Fernández-romero, Carmen;Palacios-Rodríguez, Antonio:
La competencia digital educativa en Andalucía (España). El programa #PRODIG.. Temas de Comunicación. 2020. Núm: 41. Pág. 59-71.