Jandric, Petar;Escaño, Carlos;Mañero, Julia:
Pedagogía crítica postdigital y justicia social bioinformacional. Profesorado: Revista de Curriculum y Formación del Profesorado. 2023. Vol: 27. Núm: 1. Pág. 61-80. https://doi.org/10.30827/profesorado.v27i1.24645.
Mañero, Julia;Escaño, Carlos:
A systematic review approach to the understanding of intercreativity as an educational resource. Interactive Learning Environments. 2022. Pág. 1-13. https://doi.org/10.1080/10494820.2022.2086573.
Escaño, Carlos;Mesías-lema, Jose María;Mañero, Julia:
Empowerment of the refugee migrant community through a cooperation project on art education in Greece. Development in Practice. 2022. https://doi.org/10.1080/09614524.2021.1944986.
Mañero, Julia:
Construyendo una mirada postdigital en el aula de Educación Artística. Tercio Creciente. 2022. Núm: 21. Pág. 39-58. https://dx.doi.org/10.17561/rtc.21.6664.
Mañero, Julia:
Review of Kevin Tavin, Gila Kolb, and Juuso Tervo (Eds.). (2021). Post digital, Post Internet Art and Education: the Future Is All Over. Postdigital Science and Education. 2022. https://doi.org/10.1007/s42438-021-00284-y.
Mañero, Julia:
Review of Peter McLaren and Petar Jandri¿ (2020). Postdigital Dialogues on Critical Pedagogy, Liberation Theology and Information Technology. Postdigital Science and Education. 2021. Núm: 3. Pág. 627-630. https://doi.org/10.1007/s42438-020-00191-8.
Mañero, Julia:
Teaching in the Age of Covid-19. 1 Year Later. Postdigital Science and Education. 2021. Núm: 3. Pág. 1073-1223. https://doi.org/10.1007/s42438-021-00243-7.
Escaño, Carlos;Mañero, Julia;Mesías-lema, Jose María:
Territorios de la Mirada. Inclusión, Educación y Artes con la Comunidad Refugiada en Grecia. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social. 2021. Vol: 10. Núm: 2. Pág. 59-74. 10.15366/riejs2021.10.2.004 .
Mañero, Julia:
Educación artística, intercreatividad y postdigitalidad: reflexión crítica sobre sus relaciones y procesos en tiempos del covid-19. Educación Artística. 2021. Núm: 12. Pág. 76-88. https://doi.org/10.7203/eari.12.20717.
Pfohl, Sarah;Wittig, Mark. D;Young, Chris;Tujak, Leo;Thorne, Anna;Fletcher, Brooks;Stevenson, Eugene Davis;Mañero, Julia;Maeso-Broncano, Ana;Mesías-lema, Jose María;Escaño, Carlos;Ayers, Bill;Hurley, Zoe;Spear, Kami;Brynjolson, Noni;Sanders, June T;Lewis, Tyson E;Blas, Nydia;Turner, Aaron R;Goodfreed, A.b.;Zecchin, Megan;Borowski, Michael;Ito, Kei;Efeoglou, Eleni;Moore, Robyn:
Simple, Dark, and Deep: Photographic Theorizations of As Yet Schools. Postdigital Science and Education. 2021. Núm: 1. https://doi.org/10.1007/s42438-021-00233-9.
Mañero, Julia:
Philosophy of education in a new key: Who remembers Greta Thunberg? Education and environment after the coronavirus. Educational Philosophy And Theory. 2021. Vol: 53. Núm: 14. Pág. 1421-1441. https://doi.org/10.1080/00131857.2020.1811678.
Escaño, Carlos;Maeso-Broncano, Ana;Mañero, Julia:
Art Education and Development Cooperation: A Project in Educational Centres for Children with Special Needs in India. The International Journal of Art & Design Education. 2021. Vol: 40. Pág. 404-419. https://doi.org/10.1111/jade.12358.
Mañero, Julia:
Teaching in the Age of Covid-19. Postdigital Science and Education. 2020. Núm: 2. Pág. 1069-1230. https://doi.org/10.1007/s42438-020-00169-6.
Mañero, Julia:
Mesías Lema, J. M. (2019). Educación artística sensible. Cartografía contemporánea para arteducadores. Barcelona: Graó, 221 pp.. Bordón. 2020. Vol: 72. Núm: 1. Pág. 181-182.
Mañero, Julia:
Review of Virginia Eubanks (2018). Automating Inequality: How High-Tech Tools Profile, Police, and Punish the Poor. Postdigital Science and Education. 2020. Núm: 2. Pág. 489-493. https://doi.org/10.1007/s42438-019-00077-4.
Eça, Teresa;Mañero, Julia;Maeso-Broncano, Ana:
Reflexiones III, IV y V: Reflexiones desde la educación y las artes en la era COVID-19. Communiars. 2020. Núm: 4. Pág. 14-20. https://dx.doi.org/10.12795/Communiars.2020.i04.02.
Mañero, Julia:
Postdigital Brave New World and its Educational Implications. Postdigital Science and Education. 2020. Núm: 2. Pág. 670-674. https://doi.org/10.1007/s42438-020-00129-0.
Mañero, Julia:
Review of Petar Jandri¿ (2017). Learning in the Age of Digital Reason. Rotterdam: Sense. 406 pp. ISBN 9789463510752 (Paperback). Postdigital Science and Education. 2019. Núm: 1. Pág. 576-583. https://doi.org/10.1007/s42438-019-00038-x.
Mañero, Julia:
Review of Jeremy Knox (2016). Posthumanism and the Massive Open Online Course: Contaminating the Subject of Global Education. New York and London: Rou. Postdigital Science and Education. 2019. Núm: 1. Pág. 562-568. https://doi.org/10.1007/s42438-019-00040-3.
Mañero, Julia:
Between the Blabbering Noise of Individuals or the Silent Dialogue of Many: a Collective Response to ¿Postdigital Science and Education¿ (Jandri¿ et a. Postdigital Science and Education. 2019. Núm: 1. Pág. 446-474. https://doi.org/10.1007/s42438-019-00037-y.
Mañero, Julia:
Review of Michael A. Peters, Sharon Rider, Mats Hyvonen & Tina Besley (Eds.) (2018). Post-Truth, Fake News: Viral Modernity & Higher Education. Singap. Postdigital Science and Education. 2019. Núm: 1. Pág. 270-273. https://doi.org/10.1007/s42438-018-0020-9.
Mañero, Julia:
Creando desde el ciberespacio: intercreatividad y sMOOC. Communiars. 2018. Núm: 1. Pág. 35-42. https://dx.doi.org/10.12795/Communiars.2018.i01.04.
Mañero, Julia:
Estudio de caso de los sMOOC y su pedagogía en el contexto online. Revista Mediterránea de Comunicación. 2016. Vol: 2. Núm: 7. Pág. 37-46. https://www.doi.org/10.14198/MEDCOM2016.7.2.3.